همشهری آنلاین: پلیس در چین میکروبلاگ‌هایی را به راه انداخته است.

china

به گزارش خبرگزاری فرانسه به نقل از وب‌سایت روزنامه پیپل دست کم 500 اداره پلیس در سراسر این کشور در سرویس‌های میکروبلاگ مشابه توئیتر که به شدت در چین پرطرفدارند،‌ برای خود اکانت ایجاد کرده‌اند و پیام‌هایی را روی آنها می‌فرستند.

توئیتر در سال 2009 در چین مسدود شد، اما چندین سرویس میکروبلاگ مشابه چینی، جای آن را پر کردند و به سرعت هم موفق شدند ده‌ها میلیون نفر کاربر را به سوی خود جلب کنند.

اخبار در مورد سو‌ءرفتارهای مقامات و پلیس اغلب باعث اظهارنظرهای پرحرارتی بر روی میکروبلاگ‌ها می‌شود، و بسیاری از چینی‌ها با وجود گزارش‌های مرتب در مورد افسران پلیس که منافع عمومی را نادیده می‌گیرند یا با شهروندان عادی به طور خشن رفتار می‌کنند، نسبت به پلیس نظری منفی دارند.

مقامات حزب کمونیست چین متوجه این موضوع بوده‌اند و به طور مکرر استفاده وسیع‌تر دولت از میکرو‌بلاگ‌ها را که کاربران می‌توان بر روی آنها پیام‌های 140 کاراکتری بفرستند، را توصیه کرده‌اند.

مقام ارشد پلیس چین، منگ جیان‌ژو در کنفرانسی در ماه گذشته از پلیس خواست تا از رسانه‌های جدید مانند میکرو‌بلاگ‌نویسی برای بهبود رابطه‌اش با مردم استفاده کند.

به گفته خبرگزاری دولتی شین‌هوا میکروبلاگ "Safe Beijing" که بوسیله مقامات در پایتخت راه‌اندازی شده است، اکنون 330000 دنبال‌کننده دارد.

روزنامه پیپل می‌گوید اطلاعا‌ت ارائه شده بوسیله مردم روی میکرووبلاگ‌ها به پلیس کمک کرده است که برخی از پرونده‌ها را حل کند.

چین بر اساس آمار رسمی 450 میلیون کاربر آنلاین دارد.

سایت sina.com که در رده اول سرویس‌های میکروبلاگ‌نویسی در چین قرار دارد، در ماه نوامبر اعلام کرد که 14 ماه پس از به راه افتادنش 14 میلیون کاربر ثبت‌شده دارد.

کد خبر 125093

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز