همشهری آنلاین: دولت 'رائول کاسترو' رئیس جمهوری کوبا به منظور خصوصی سازی فعالیت های اقتصادی و کوچک کردن حجم دستگاه های دولتی از امروز چهارشنبه طرح کاهش 500 هزارنفر از کارکنان خود را به اجرا گذاشت

دولت کوبا 500 هزار نفر از کارکنان خود را کاهش می دهد

به گزارش ایرنا،'سالوادر والدس '(Salvador Valdes) دبیرکل انجمن مرکزی کارمندان کوبا در این باره اعلام کرد: کاهش نیروی انسانی که مدت سه ماه طول خواهد کشید در وزارتخانه های شکر، کشاورزی ، مسکن ، بهداشت و گردشگری شروع شده است و این انجمن برآن نظارت خواهد داشت.

اقتصاد کوبا به خاطر وقوع سه توفان سهمگین دراین کشوردر سال 2008 همچنین بحران مالی جهانی اکنون با کمبود درآمد ارزی ودرنتیجه کاهش میزان واردات کالا روبرو شده است .

روزنامه اسپانیایی ال موندو، دراین باره با اشاره به اینکه رائول کاسترو طرح کاهش کارکنان دستگاه های دولتی را به منظور بازسازی اقتصادی این کشور به اجرا گذاشته است ،می نویسد: کوبا به خاطر مشکلات اقتصادی و مالی کنونی علاوه برمسدود کردن حساب های بانکی شرکت های خارجی‌ دراین کشور از بازپرداخت بدهی های خود طی دو سال نیز ناتوان مانده است.

رائول کاسترو بنا براین قصد دارد با کاهش نقش دولت، اکثرفعالیت های اقتصادی این کشور را به بخش خصوصی واگذار نماید تا ازهزینه های عمومی کاسته شود.

بنا براین گزارش، دولت کوبا به اکثر کارمندان تعدیل شده ، مشاغل دیگری را پیشنهاد داد از جمله اینکه قراراست تعداد 200 هزارنفر از کارکنان مذکور جذب شرکت های تعاونی شوند .

دولت کوبا درنظر دارد که پس ازاجرای این طرح امکانات رفاه اجتماعی ازقبیل بهداشت و آموزش وپرورش رایگان دراختیار افرادی قراردهد که میانگین حقوق ماهانه آنها کمتراز 200 دلار است .

بنابراین گزارش، دولت همچنین صدور 250 هزار پروانه کسب آزاد برای متقاضیان را نیز در دستور کار خود قرارداده است .

گفته می شود که مرحله دوم طرح اصلاحات اقتصادی کوبا که شامل کاهش 500 هزار نفراز کارکنان دستگاه های دولتی می شود، درآینده به اجرا گذاشته خواهد شد، اما زمان آن هنوز اعلام نشده است.

والدس ضمن تاکید برلزوم انجام اصلاحات اقتصادی مذکور، تصریح کرد: که همه تحت حمایت خواهند بود.

'مایدا وگا '(Mayda Vega) رئیس دفتر یکی‌ ازمعاونان وزیرکشاورزی کوبا نیز در این ارتباط اظهار داشت: درهر وزارتخانه کمیسیونی تشکیل شده و در مورد نیروهایی که باید کاهش یابند ، تصمیم گیری خواهد کرد.

کد خبر 125068

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز