گروه اقتصادی: ستاد هدفمندکردن یارانه‌ها در اطلاعیه شماره 6 خود با تشریح نحوه محاسبه قیمت آب، برق و گاز در واحدهای مسکونی اعلام کرد:

counter

شرکت‌های آب و فاضلاب، برق و گاز موظف هستند از تاریخ 15 دی ماه 1389 شرایط لازم برای اعلام تعداد واحد‌های مسکونی بهره‌مند از یک کنتور را به‌صورت حضوری، ‌تلفنی و سامانه‌های اینترنتی (رایانه‌ای) فراهم کنند تا مردم به‌راحتی اطلاعات خود را در اختیار بگذارند.

به گزارش همشهری، در این اطلاعیه آمده است: از آنجا که محاسبه قیمت آب، ‌برق و گاز مشترکین خانگی با تعرفه‌های جدید و به‌صورت پلکانی محاسبه خواهد شد، میزان مصرف مشترکین و تعداد واحد‌های بهره بردار در یک مجموعه مسکونی مهم است، لذا به‌منظور رفاه حال مردم چنانچه ساختمان‌های مسکونی موفق به تفکیک واحد و دریافت پایان کار شهرداری نشده‌اند، با خوداظهاری مشترکین مربوطه و دریافت یک تعهدنامه اخلاقی از آنان میزان مصرف به تعداد واحد‌ها تقسیم و بر مبنای آن، میزان هر واحد مشخص و محاسبه خواهد شد.

 ستاد هدفمندکردن یارانه‌ها همچنین تاکید کرد: محاسبه هر میزان مصرف آب، برق و گاز تا قبل از1389.9.28براساس نرخ‌های قبلی صورت گرفته و محاسبه آنها با نرخ‌های تعرفه جدید ممنوع است. در این اطلاعیه همچنین تصریح شده است: از آنجا که روش‌های محاسبه قبوض آب و برق و گاز پس از اجرای قانون هدفمندسازی یارانه‌ها تغییر کرده است و تمامی نرم‌افزارها برای رفاه حال مردم ساده‌سازی شده، احتمال خطا وجود دارد، لذا کلیه مشترکین درصورت مشاهده هرگونه خطای احتمالی موارد بروز خطا را به شرکت ذیربط اطلاع دهند تا بلافاصله اصلاح لازم صورت گیرد.

در بخش دیگری از این اطلاعیه آمده است: مشترکینی که در هنگام قرائت کنتور به‌دلیل عدم‌حضور در منزل مسکونی هیچگونه قبضی دریافت نکرده‌اند شرکت‌های ذیربط را جهت دریافت قبوض خود مطلع کنند در غیر این صورت علی‌الحساب معادل ماه مشابه سال قبل محاسبه خواهد شد. ستاد هدفمندکردن یارانه‌ها همچنین شرکت‌های آب، برق و گاز را موظف کرد با پیوستی که به همراه قبض صادره به دست مشترکان می‌رسد، درخصوص نحوه محاسبه قیمت در قبض اطلاع‌رسانی کنند. براساس این اطلاعیه، دریافت هرگونه مبالغی تحت عناوینی مانند آبونمان، دیماند، قدرت و تبصره در قبوض ممنوع است.

نحوه محاسبه تعرفه‌های آب

معاون وزیر نیرو درباره نحوه محاسبه آب مجتمع‌هایی که امکان جداسازی کنتور برای آنها از لحاظ تاسیساتی مقدور نیست، گفت: برای جلوگیری از رشد قیمت آب در قبوض جدید، میزان آب مصرفی کل مجتمع را بر تعداد واحدهای هر ساختمان تقسیم کرده تا تعرفه‌ها شکسته شود و سپس مجموع آن را در یک قبض جدید می‌گنجانیم. به گزارش ایسنا، محمد رضا عطارزاده افزود: روش محاسبه به‌گونه‌ای است که حجم آب مصرفی تقسیم بر واحدها می‌شود و محاسبه براساس تفکیک واحدها خواهد بود.

کد خبر 124972

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز