گروه حوادث: 40 روز عملیات تخصصی ماموران پلیس مبارزه با مواد‌مخدر، با دستگیری یکی از بزرگ‌ترین باند‌های قاچاق مواد در استان خوزستان پایان یافت.

سردار حسین آبادی

اعضای این باند با حفر تونل‌های زیرزمینی در یک مزرعه کشاورزی، محموله‌های مواد را از طریق لنج‌های صیادی به این محل برده و در دل زمین جاسازی می‌کردند. اوایل آذرماه امسال، ماموران پلیس مبارزه با مواد‌مخدر استان خوزستان در جریان فعالیت یک باند بزرگ قاچاق مواد‌مخدر در این استان قرار گرفتند.

بررسی‌ها نشان می‌داد سردسته‌های این باند 2 قاچاقچی معروف هستند که از سال‌ها قبل تحت تعقیب پلیس قرار دارند و با تشکیل باندی مخوف، دست به قاچاق محموله‌های بزرگ مواد‌مخدر به این استان می‌زنند. با این اطلاعات، چند تیم‌ ویژه وارد عمل شدند و تحقیقات تخصصی برای شناسایی تمامی اعضای باند و محل نگهداری محموله‌های قاچاق شروع شد.

ماموران در بررسی‌های مقدماتی پی به مسیر قاچاق بردند و متوجه شدند که اعضای باند ابتدا محموله‌های خریداری شده را از استان سیستان و بلوچستان به هرمزگان منتقل کرده و از آنجا به‌وسیله لنج به استان خوزستان قاچاق می‌کنند. سپس این محموله‌ها را به یک مزرعه برده و در آنجا مخفی می‌کنند تا در فرصت مناسب آنها را در شهرهای مناطق غربی و مرکزی کشور توزیع کنند.

سردار حسین‌آبادی، رئیس پلیس مبارزه با مواد‌مخدر کشور، با بیان این خبر به همشهری گفت: ماموران پلیس که تمامی فعالیت‌های این باند 7 نفره را زیرنظر داشتند، منتظر ماندند تا آنها آخرین محموله‌های خود را نیز به خوزستان قاچاق کرده و در مخفیگاهشان جاسازی کنند.

وی ادامه داد: پس از گذشت 40 روز، درحالی‌که اطلاعات کاملی از نحوه فعالیت‌ این باند و محل‌ دپوی مواد‌مخدر به دست آمده بود، عملیات ضربتی تیم‌های ویژه شروع شد و تمامی 7 عضو باند یکی بعد از دیگری دستگیر شدند. حسین‌آبادی افزود: گرچه متهمان قصد داشتند پلیس را منحرف کنند اما ماموران که از قبل تمامی فعالیت‌های آنها را زیرنظر داشتند راهی مزرعه‌ای شدند که اعضای باند محموله‌های قاچاق را در آنجا مخفی کرده بودند.

وی تاکید کرد: قاچاقچیان با حفر تونل‌هایی در داخل مزرعه، کف این تونل‌ها را عایق‌بندی کرده و سپس بسته‌های تریاک را در آنجا جاسازی کرده بودند. آنها بعد از جاسازی مواد، روی آنها را با مواد عایق پوشانده و با ریختن خاک روی محموله‌ها، آنها را به‌طور ماهرانه‌ای در دل زمین جاسازی کرده بودند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد‌مخدر کشور با اشاره به اینکه اعضای باند سعی داشتند با این کار هیچ سرنخی از خود بر جا نگذارند، یادآور شد: با شناسایی تونل‌های زیرزمینی، 4 هزار و 127 کیلو تریاک از اعضای باند کشف و ضبط شد و علاوه بر دستگیری 2 قاچاقچی تحت‌تعقیب، بقیه همدستان آنها نیز به دام پلیس افتادند.

وی تصریح کرد: ماموران در ادامه بررسی‌ها چند دستگاه تریلی، جرثقیل و خودروهای سواری از قبیل پژو و زانتیا نیز از متهمان کشف کردند تحقیقات تکمیلی درخصوص فعالیت‌های مجرمانه آنها ادامه دارد. حسین‌آبادی اظهار کرد: متهمان قصد داشتند محموله‌های مواد را در فرصتی مناسب به وسیله تریلی و خودروهای سواری به استان‌های غربی و مرکزی کشور قاچاق کنند که قبل از اجرای نقشه خود، از سوی پلیس دستگیر شدند.

فاز جدید مبارزه با قاچاقچیان

رئیس پلیس مبارزه با مواد‌مخدر کشور در ادامه به اجرایی شدن قانون جدید مبارزه با مواد‌مخدر از روز گذشته در کشور اشاره کرد و گفت: خوشبختانه با اجرایی شدن این قانون، برخورد با تولیدکنندگان، مصرف‌کنندگان و قاچاقچیان مواد‌مخدر صنعتی وارد فاز تازه‌ای خواهد شد و آنها به مجازات‌های شدیدی محکوم می‌شوند که این مسئله می‌تواند در کاهش فعالیت این مجرمان تاثیر چشمگیری داشته باشد.

وی با بیان اینکه همزمان با اجرایی شدن این قانون، پلیس نیز با جدیت و تلاش بیشتری با قاچاقچیان مواد‌مخدر صنعتی برخورد خواهد کرد، افزود: بر همین اساس ماموران پلیس مبارزه با مواد‌مخدر در هفته جاری، 4 لابراتوار تولید شیشه را در پایتخت شناسایی کرده و گردانندگان آنها را دستگیر کردند.

حسین‌آبادی اظهار داشت: در همین مدت ماموران اعضای یک شبکه توزیع قرص‌های اکستازی را نیز دستگیر و از آنها چندین میلیون قرص روانگردان کشف و ضبط کردند. رئیس پلیس مبارزه با مواد‌مخدر کشور به تولید کنندگان، مصرف‌کنندگان و قاچاقچیان مواد‌مخدر صنعتی از جمله شیشه هشدار داد که با اجرایی شدن قانون جدید مبارزه با مواد‌مخدر، آنها باید منتظر برخورد جدی پلیس و قوه قضاییه باشند و تاکید کرد که پلیس در این زمینه از هیچ اقدامی فروگذار نخواهد کرد.

کد خبر 124947

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز