همشهری آنلاین: رئیس‌جمهور خطاب به دشمنان ایران تصریح کرد: دو راه بیشتر ندارید یا مسیر گذشته را ادامه دهید که نتیجه‌ای جز شکست ندارد یا این‌که بپذیرید ظلم کرده‌اید و از این مسیر انحرافی که دنبال می‌کردید برگردید.

احمدی نژاد

 به گزارش ایسنا دکتر محمود احمدی‌نژاد در جمع مردم سمنان با تمجید از مردم این شهر گفت: این سرزمین، سرزمین پاکان و یگانه‌پرستان و زنان و مردان بزرگ و انقلابی است. نجابت، تدین و مروت مردم این دیار زبانزد خاص و عام است. صبر، ‌استقامت، کرامت، بزرگواری، تلاش و کوشش خستگی‌ناپذیر از صفات برجسته مردم این استان است و ثمره تلاش و مجاهدت بی‌امان و پیگیر مردم این استان همواره در خدمت ملت ایران و موجب عزت و سرافرازی است.

  احمدی‌نژاد گفت: ایمان، پاکی و استقامت در کار و تلاش از جای جای این استان جاری و ساری است هوشیاری بی‌نظیر، آگاهی و ایمان و پایبندی به آرمان‌های الهی و حضور دائم در عرصه‌های عزت و اقتدار در زندگی مردم این استان نهادینه شده است. خداوند متعال مردم این دیار را از بهترین و دوست‌داشتنی‌ترین مردمان دنیا قرار داده است. همت‌های بلند، ‌دل‌های مهربان و دست‌های پرتوان و تلاش مستمر برای ساخت ایران از امتیازات مردم این استان است.

 احمدی‌نژاد در بخش دیگری از سخنان خود گفت: این سنت الهی است که حق حتما پیروز خواهد بود و باطل رفتنی است و استدلال این هم بسیار روشن است. همه عالم در اختیار خداست و همه قدرت‌های مقهور او هستند. او اراده کرده است که حق پیروز شود و بر عالم مسلط گردد و باطل نابود شود. خداوند انسان را در مسیر آزمایش قرار می‌دهد تا استعدادهایش شکوفا شود و البته این آزمایش‌ها موجب سقوط خودخواهی، برتری‌جویی و دنیاپرستی نیز هست.

 رئیس‌جمهور گفت: خداوند انسان را در مسیر کمال تنها نگذاشته است. اولیاء، انبیاء و صالحان و انسان‌های برجسته از همه انسا‌ن‌ها دستگیری می‌کنند اما رمز پیروزی انسان بر مستکبران صبر و استقامت در راه خدا و در برابر دشمنان بشریت است.

 وی ادامه داد: غلبه حق بر باطل امری حتمی است و عدالت، ‌محبت، پاکی، یگانه‌پرستی، برادری و آرامش حقیقی در سراسر زمین مستقر خواهد شد و ظلم و خودخواهی، تجاوز و ستم ریشه‌کن خواهد شد. به فضل الهی این وعده خدا محقق می‌شود البته در این مسیر فشارها، مانع‌تراشی‌ها، دشمنی‌ها، تهمت‌ها و توهین‌ها وجود دارد و تحمل همه این‌ها رمز پیروزی است با توکل به خدا و ایستادگی بر آرمان‌های انقلاب اسلامی بدانید که پیروزی نهایی شما ملت ایران و مظلوم سمنان بر بدخواهان نزدیک است. عطر تحقق وعده الهی در عالم پیچیده است و کسی می‌آید و عالم را سرشار از عدالت و عشق می‌کند هم او که پیامبران وعده آمدنشان را داده‌اند و فرزندی از فرزند پیامبر است.

 رئیس‌جمهور گفت: بشریت به سرعت در حال چرخش به سمت آن عزیز یگانه است و دل‌های ملت‌ها به سرعت متوجه او می‌شود و اندیشه‌های ملت‌ها به سمت حقیقت مهدویت حرکت می‌کند. آنچه شهدا و بزرگان ما آن را فریاد می‌زنند و به خاطر آن خون خود را داده‌اند و آنچه شما 32 سال برای آن ایستادگی کردید نزدیک است و به فضل الهی عالم هستی پذیرای مولای ما حضرت مهدی(عج) خواهد شد اما شرطش این است که استقامت کنیم و صبر داشته باشیم. حرکت در راه خدا و برای عدالت با دشمنی‌ها مواجه می‌شود بداخلاقان، زورپرستان و سرپرستان در برابر عدالت هستند اما مطمئن هستم که ملت عزیز ایران و مردم سمنان با همه وجود و مثل همیشه با ایمان قاطع و با اعتماد به وعده‌های الهی در این راه ایستاده‌اند و برای بدخواهان پشیزی ارزش قائل نیستند.

 احمدی‌نژاد عنوان کرد: دشمنان ملت ما 32 سال تلاش کردند که پرچم عزت ملت ما که یگانه پرچم حق‌پرستی است را بشکنند اما ببینید آن‌ها امروز کجا هستند و ما کجا هستیم مردم ما آگاه‌تر، انقلابی‌تر،‌مصمم‌تر و متحدتر پای انقلاب ایستاده‌اند و این پرچم را زمین نمی‌گذارند و دشمن این ملت در همه عرصه‌ها در بن‌بست و شکست قرار دارد.

 وی تصریح کرد: 9 سال قبل دشمن با شعار تصرف خاورمیانه به این منطقه آمدند و می‌خواستند نام و فرهنگ ملت ما را از بین ببرند اما امروز در هر کجا که قرار می‌گیرند در بن‌بست و ذلت و اضمحلال هستند. مردم خودشان میلیون میلیون به سیاست‌های غلط‌شان اعتراض می‌کنند اما گوش شنوایی وجود ندارد و سرکوب می‌شوند دشمنان ما برایشان حیثیتی نمانده است و طبق نظرسنجی‌های خودشان منفورترین دولت‌ها آن‌هایی هستند که 32 سال مقابل ملت ما ایستادند.

 احمدی‌نژاد گفت: من از زبان شما به آن‌ها نصیحت می‌کنم شما با همه توان 32 سال است که علیه ملت ما توطئه می‌کنید تمام قدرت و حیثیت و تبلیغات خود را به کار گرفته‌اید و می‌خواهید ملت ما نباشد و به دنبال قطعه قطعه کردن سرزمین ما بودید اما نتوانستید هیچ کاری کنید حتی نتوانستید جلوی پیشرفت‌های ما به خصوص در عرصه هسته‌ای را بگیرید.

 احمدی‌نژاد گفت: شما دو راه بیشتر ندارید یا مسیر گذشته را ادامه دهید که نتیجه‌ای جز شکست و خفت و ذلت بیشتر برای شما ندارد ملت ما اجازه نخواهد داد که دشمنان ما به کوچکترین آروزهای خود هم برسند. یک راه دیگر هم برای شما وجود دارد و آن این‌که بپذیرید ظلم کرده‌اید، خطا کرده‌اید و از این مسیر انحرافی که دنبال می‌کردید برگردید. سیطره خود از جهان را جمع کنید اشغالگری و زورگویی را خاتمه دهید و حقوق ملت‌ها را محترم بشمارید در این صورت احتمال دارد که ملت‌ها شما را ببخشند و فرصت دهند که گذشته ننگین خود را جبران کنید این یک دعوت و نصیحت‌ مشفقانه به شماست از زبان بهترین مردم و ملت‌های عالم که جز محبت و دوستی و احترام به سایرین چیزی نمی‌خواهند.

 رئیس جمهور خطاب به دشمنان گفت: به راه انسانیت برگردید و حق ملت‌ها را به رسمیت بشناسید این به نفع شماست اگر به دعوت الهی پاسخ ندهید دست قدرت خدا از آستین ملت‌ها بیرون می‌آید و شما را به خاک مذلت می‌کشاند.

وی در ادامه سخنان خود در جمع مردم سمنان با تاکید بر ساختن ایران گفت: ایران امروز یک محدوده جغرافیایی و یک نژاد نیست بلکه یک فرهنگ متعالی و نجات‌بخش است، پیشرفت ایران باز کردن راه برای نجات همه بشریت است. ساختن ایران دادن امید به همه ملت‌هاست و یک ماموریت الهی و تاریخی است. ما باید ایران را بسازیم و همه حرکت‌های ما باید در این راستا باشد من خدای را سپاس می‌گویم که ملت ما از یک آزمایش بزرگ سربلند بیرون آمد.

 احمدی‌نژاد در ادامه عنوان کرد: هدفمندی یارانه‌ها یک اقدام بسیار عظیم و انقلابی بود که در جهت ساختن ایران و برداشتن موانع پیشرفت ایران انجام شد بسیاری از دشمنان منتظر بودند، طراحی کرده بودند و تصور می‌کردند که در اجرای هدفمندی یارانه‌ها می‌توانند توطئه کنند و از داخل و خارج فشار بیاورند و ملت ما را متفرق و کشور را دچار مشکل کنند، اما تک تک ملت ایران هوشمندانه، آگاهانه و متحد همکاری کرده و حضور پیدا کرد و آن را به خوبی و با افتخار اجرا و از این قله عبور کرد.

 رئیس‌جمهور گفت: بسیاری از کشورها در اجرای هدفمندی یارانه‌ها با مشکل مواجه شدند و قریب به اتفاق دولت‌هایی که این طرح‌ها را اجرا می‌کنند نسبت به اجرای آن دچار واهمه و تردید هستند. اما ما از همان روز اول به هوشمندی، همبستگی و بزرگواری ملت ایران ایمان داشتیم و امروز ایمان‌مان ده برابر شده است این طرح در داخل تاثیرات فراوانی دارد فاصله طبقاتی کم می‌شود و فرصت شکوفایی ایجاد می‌شود. هزینه‌ها کم و دستاوردها زیاد می‌شود، اما از مهمترین دستاوردهای این طرح حرکت در جهت عدالت است. عدالت مهمترین رکن جامعه سعادتمند است و حرکت به سمت عدالت یعنی زمینه‌سازی برای ظهور عدالت‌گستری حقیقی. وقتی ملتی برای خدا در جهت عدالت حرکت کند خداوند او را یاری خواهد کرد. فراتر از دستاوردهای داخلی که آن را به زودی از طریق تلویزیون با شما در میان خواهم گذاشت اجرای این طرح دستاوردهای عظیمی در عرصه بین‌الملل برای ما داشته است.

 رئیس‌جمهور تصریح کرد: اجرای این طرح بالاترین همبستگی یک ملت در عبور از یک گردنه را به نمایش گذاشت به طوری که فردی که 32 سال علیه ملت ما هر روز مطلب می‌نوشت اعلام کرد که باید همگان به عظمت و قدرت ملت ایران احترام بگذارند و اجرای این طرح نشان دهنده ثبات، استحکام و اقتدار ملی ایران است.

 احمدی‌نژاد در بخش دیگری از سخنان خود در جمع مردم سمنان گفت: وقتی این طرح به زیباترین شکل اجرا شد یعنی ملت ما مستحکم، با ثبات و همبسته است. ملت ما ماندنی و دشمنانش رفتنی است در عرصه‌ بین‌المللی و آنجا که صف به صف در برابر قدرت‌های جهانی ایستاده‌ایم اجرای این طرح اراده دشمنان را سست کرد و وحدت ملت ما را نشان داد و در آینده‌ای نزدیک پیروزی بزرگ در عرصه بین‌الملل نصیب ملت ما خواهد کرد این طرح راه را برای کارهای بعدی باز کرد تا بتوانیم استعدادها را شکوفا کنیم و اقتصاد کشور را به درجه اول در میان سایر کشورها برسانیم.

 وی گفت: با اجرای این طرح توانستیم منابعی که تلف می‌شد را حفظ کنیم و از آنها در مسیر عزت، رفاه و پیشرفت کشور استفاده کنیم و در عرض چند سال صنعت ما به جایی می‌رسد که بتواند با رقبای خود در سایر کشورها رقابت کند. کشاورزان ما بتوانند تولیدات خود را با قیمت واقعی بفروشند و پول آن در اختیار خودشان قرار گیرد. به فضل الهی از ابتدای سال آینده با کمک شما ملت شریف سه کار دیگر را آغاز می‌کنیم.

 رئیس‌جمهور در ادامه درباره اقدامات بعدی در هدفمندی یارانه‌ها گفت: از ابتدای سال آینده برای ایجاد اشتغال برای جوانان از محل صرفه‌جویی در هدفمندی یارانه‌ها اقدامات خود را آغاز می‌کنیم. دولت از اول امسال برای اولین بار در تاریخ کشور توانست 20 درصد از پول نفت را ذخیره کند و تنها دولتی که در 50 سال اخیر با کمک مردم توانست یک سال کشور را اداره کند و 20 درصد پول نفت را هم ذخیره کند این دولت بوده است، ان‌شاءالله نمایندگان هم هرچه زودتر اساسنامه این صندوق را تصویب کنند و دست دولت را هم باز بگذارند.

 احمدی‌نژاد گفت: ما سالانه یک میلیون و 100 الی یک میلیون و 200 هزار جوان داریم که وارد بازار اشتغال می‌شود دو میلیون هم بیکار داریم در سال 89 قریب به یک میلیون و 500 هزار شغل ایجاد می‌شود این صرفه‌جویی و استفاده از صندوقی که گفتم می‌تواند به رقم تولید اشتغال 700 الی 800 هزار اضافه کند. امیدوارم کاری کنیم که تا پایان دولت دهم در کشور بیکاری وجود نداشته باشد.

 رئیس‌جهمور کار بعدی در تحول اقتصادی را اصلاح سیستم بانکی ذکر و تصریح کرد: امروز مدیران و دست‌اندرکاران بانک‌ها زحمات زیادی می‌کشند، اما آن طور که خودشان دولت و مردم انتظار دارند این منابع در خدمت پیشرفت کشور نیست توقع این است که عقود اسلامی اجرا شود و قرض‌الحسنه به مردم داده شود و سود بالای بانکی پایین بیاید و منابع بانکی در اختیار همه کارآفرینان قرار گیرد.

 وی ادامه داد: اقدام دیگری که دولت می‌خواهد انجام دهد اصلاح نظام مالیاتی کشور است مجموع معاملاتی که در کشور انجام می‌شود قریب به 900 هزار میلیارد تومان است که اگر فقط 5 درصد این رقم با عنوان مالیات گرفته شود 45 هزار میلیارد تومان می‌شود، اما آنچه امروز به دست می‌آوریم در حدود 30 هزار میلیارد تومان است که بیشتر هم از طرف حقوق بگیران به دست می‌آید این باید اصلاح شود و اکثریت مردم از این درآمدهای مالیاتی بهره ببرند. بعضی معاملات بزرگ و برخی از جریان‌های اقتصادی کلان به دلیل عدم شفافیت سیستم مالیاتی، مالیاتشان را به خوبی نمی‌دهند در حالی که این پول مانند یارانه‌ها متعلق به مردم است و باید بر سر سفره مردم قرار گیرد.

 احمدی‌نژاد در ادامه گفت: ان‌شاءالله در این دو سه ماه باقی مانده از سال هدفمندی یارانه‌ها تثبیت شود و اگر مشکلی هست برطرف و کارها ردیف شود و از اول فروردین دولت برای اشتغال و اصلاح نظام بانکی و سیستم مالیات حرکت کند و با پشتوانه شما مردم در عرض چند سال اقتصاد کشور سامان یابد به طوری که در شان ملت ایران و در خدمت پیشرفت ایران باشد.

 احمدی‌نژاد درباره اقدامات دولت در استان سمنان گفت: دولت 1250 میلیارد تومان در این استان سرمایه‌گذاری کرده است که معادل چهار و نیم برابر مدت قبل از خود است. 20 کارخانه بزرگ در این استان در حال ساخت است و طرح‌های دیگری در حال اجرا است که آن را به زودی اعلام می‌کنیم.

 رئیس‌جمهور در پایان سخنان خود از مردم به خاطر شرکت‌شان در مراسم استقبال امروز و همچنین در مقابله با تهدیدهای سال گذشته تشکر کرد.

کد خبر 124927
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز