همشهری آنلاین: سرپرست وزارت امور خارجه با ارسال نامه‌ای به رئیس کمیته بین‌المللی صلیب سرخ در خصوص وضعیت عسگری که توسط رژیم صهیونیستی ربوده شده است تاکید کرد:

 انتظار می‌رود کمیته بین المللی صلیب سرخ مساعی جدی و امکانات خود را در جهت روشن کردن وضعیت نامبرده بکار گیرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر علی اکبر صالحی سرپرست وزارت امور خارجه طی نامه ای به یاکوب کلنبرگ ، رئیس کمیته بین المللی صلیب سرخ ضمن ابراز نگرانی نسبت به اخبار نگران کننده ای که بتازگی از سرنوشت علیرضا عسگری یکی از مقامات سابق جمهوری اسلامی ایران منتشر گردیده ، خواستار پی گیری سرنوشت وی توسط آن کمیته شده است.

صالحی خطاب به کلنبرگ نوشت: نقش ارزشمند و برجسته کمیته بین المللی صلیب سرخ در پیگیری امور انسانی همواره مورد توجه دولت جمهوری اسلامی ایران بوده است و از آنجا که موضوع ربایش علیرضا عسگری علاوه بر نقض آشکار موازین شنـاخته شده بین المللی در بـردارنده ابعـاد انسانی نیز هست. انتظار می رود کمیته بین المللی صلیب سرخ مساعی جدی و امکانات خود را در جهت روشن کردن وضعیت نامبرده بکار گیرد.

صالحی در ادامه ضمن اشاره به اینکه از همان ابتدا اخبار و شواهدی مبنی بر ربوده شدن علیرضا عسگری توسط سرویسهای جاسوسی ( رژیم صهیونیستی و آمریکا ) وجود داشت ، نحوه ربایش و چگونگی مفقود شدن علیرضا عسگری در هتل جیران استانبول و اخبار اخیرا منتشر شده منابع خبری رژیم صهیونیستی را به اطلاع رئیس کمیته بین المللی صلیب سرخ رسانده است.

وی خطاب به رئیس کمیته بین المللی صلیب سرح ربایش عسگری را بر خلاف کلیه اصول شناخته شده حقوق بین الملل دانسته و مصداق بارز تروریسم دولتی رژیم صهیونیستی ذکر کرده است.

 

کد خبر 124884
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز