گروه شهری: مدیرعامل شرکت بهره‌برداری قطار شهری مشهد گفت: نخستین واگن قطار شهری مشهد برای تست گرم روی ریل گذاشته شد.

ریل

 

به گزارش مهر،‌غلامرضا رجب نژاد با بیان اینکه مونتاژ واگن‌ها بلافاصله پس از ورود آنها به مشهد با همکاری 17 کارشناس چینی آغازشد، افزود: با پایان مونتاژ واگن‌ها، هفته آینده مرحله تست نهایی آغاز می‌شود.

وی با بیان اینکه کارشناسان چینی در 2بخش سخت‌افزار و نرم‌افزار فعالیت می‌کنند، ادامه داد: قطار شهری مشهد قبل از بهره برداری، مورد تست قرار می‌گیرد. برای انجام این مرحله، معادل وزن 750‌ نفر مسافر، به وزن واگن‌ها اضافه می‌شود تا آزمایش‌های نهایی به‌صورت واقعی انجام شود. این مسئول با بیان اینکه پس از انجام مرحله تست، بهره‌برداری تجاری قطار شهری آغاز می‌شود، اضافه کرد: در مرحله اول تا پایان بهمن ماه سه قطار با فاصله 30 تا 35 دقیقه شروع به کار می‌کند و مسیر 19 کیلومتر از نخ‌ریسی به وکیل‌آباد را که دارای 20 ایستگاه در مسیر تونل و همسطح دارد، طی می‌کنند.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری قطارشهری مشهد تصریح کرد: برای خرید هر واگن یک میلیون و 5۶۰هزار یورو هزینه شده است. وی تعداد واگن‌های خریداری شده از چین را ۶۰واگن اعلام کرد و ادامه داد: در بهمن ماه شاهد بهره‌برداری از خط یک قطار شهری مشهد خواهیم بود.پذیرش مسافر هر واگن قطار شهری مشهد ۲۵۰ نفر نشسته و ایستاده، و ظرفیت هر قطار ۷۵۰ نفر نشسته و ایستاده اعلام شده است.

شایان ذکر است براساس مطالعات جامع حمل‌ونقل شهر مشهد، این شهر نیازمند 4 خط مترو به طول 74کیلومتر است. این در حالی است که فاز یک خط یک متروی مشهد به طول8.5 کیلومتر حدود 5 سال است که آماده شده ولی به‌دلیل نبود واگن این مسیر پرتردد بدون استفاده رها شده بود. پیش از این نیز مدیرعامل شرکت بهره‌برداری قطارشهری مشهد، به صراحت اذعان کرده بود که بیش از 97 درصد کار خط یک مترو مشهد به پایان رسیده و اکنون تنها بهره‌برداری از آن مطرح است.

 

کد خبر 124854

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز