همشهری آنلاین: قرار است مقررات جدید در بریتانیا به اجرا در آید که بر مبنای آن از متقاضیان گواهینامه رانندگی در بریتانیا خواسته می‌شود، برای افزایش شمار اهداکنندگان عضو به یک برنامه جدید اهدای عضو بپیوندند.

drivers

به گزارش خبرگزاری فرانسه این سیستم جدید که از ماه ژوئیه 2011 به طور آزمایشی شروع به کار خواهد کرد از متقاضیان گواهینامه رانندگی می‌خواهد وارد "صورت اسامی اهدای عضو سرویس بهداشت ملی" شوند یا تصمیم در این مورد را به زمانی دیگر واگذار کنند.

مقامات امیدوارند که با این اقدام شمار افرادی را که علاقمندند اندام‌های حیاتی‌شان را در صورت مرگ خودشان برای کمک به ادامه حیات دیگران در اختیار بگذارند، ‌افزایش یابد. حدود 8000 نفر در بریتانیا در فهرست انتظار برای پیوند عضو قرار دارند.

در حال حاضر متقاضیان گواهینامه رانندگی هنگام پر کردن تقاضانامه می‌توانند سوال مربوط به اهدای عضو را پاسخ ندهند.

اما مقررات جدید متقاضیان را ملزم می‌کند این در هنگام پاسخ به این بند تقاضا نامه یا برای اهدای عضو ثبت نام کنند یا اظهار کنند از قبل برای این کار ثبت نام کرده‌اند و یا اظهار کنند: " نمی‌خواهم اکنون به این پرسش پاسخ دهم."

در حال حاضر تنها اندکی بیش از یک چهارم ساکنان بریتانیا به عنوان اهداکننده عضو ثبت نام کرده‌اند،‌ اما بررسی‌ها نشان دده‌اند درصد بسیار بیشتری از مرد م به اهدای اعضای بدن‌شان در صورت مرگ علاقمندند.

وزیر بهداشت عمومی بریتانیا،‌ آن میلتون، گفت: "نظرخواهی‌ها نشان می‌دهد شمار بزرگی از مردم در بریتانیا می‌خواهند اعضای خود را برای پیوند اهدا کنند، اما فرصت این کار را پیدا نکرده‌اند."

"ما امیدواریم با ترغیب کردن مردم به گرفتن تصمیم در این مورد، تعداد بیشتری از مردم را تشویق کنیم تا برای اهدای عضو ثبت نام کنند.

"همچنین لازم است مردم درباره اهدای اعضای‌شان فکر کنند و با اعضای خانواده‌های‌شان در این مورد صحبت کنند تا نظر آنها را در این مورد بدانند."

کد خبر 124749

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز