گروه بین‌الملل: مراسم تشییع پیکر یک زن فلسطینی که به دست نیروهای رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده است با حضور بیش از 3هزار نفر تبدیل به یک تظاهرات گسترده علیه این رژیم شد.

فلسطین

گزارش‌ها نشان می‌دهد که جواهر ابورحمه که در تظاهرات هفتگی علیه دیوار حائل در روستای بلعین در نزدیکی رام‌الله شرکت کرده بود بر اثر تیر شلیک شده از سوی نیروهای رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده است. برادر این زن فلسطینی هم در تظاهرات مشابهی در سال ۲۰۰۹ توسط نیروهای رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده بود.

فلسطینی‌ها به همراه فعالان حقوق بشر، طی 5سال گذشته به‌طور هفتگی تظاهرات آرام خود را در برابر دیوار حائل در بلعین برگزار می‌کنند که در بسیاری از موارد با واکنش شدید نظامیان رژیم صهیونیستی مواجه می‌شود. گفته می‌شود نیروهای امنیتی رژیم صهیونیستی در تظاهرات اخیر ، به‌مقدار بسیار زیادی از گاز اشک آور و نارنجک نوری استفاده کرده‌اند. همچنین چند بار به سمت معترضان تیراندازی شده است.

یکی از اعضای خانواده جواهر ابورحمه روز گذشته در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی الجزیره گفت: تعداد زیادی از نیروهای رژیم صهیونیستی برای مقابله با معترضان اعزام شده بودند که به‌صورت ناگهانی شلیک به مردم را شروع کردند. حجم نوع خاصی از گاز اشک‌آور شلیک شده به سوی معترضان به قدری زیاد بود که باعث احساس خفگی میان ده‌ها نفر شد.

وی تاکید کرد: شهادت جواهر به خاطر وحشیگری و قساوت نیروهای رژیم صهیونیستی است. باید بدانید آنها از گازهای اشک‌آور به‌شدت سمی استفاده می‌کنند که استفاده از آنها در دهه‌های 60 و 70 میلادی در اروپا به خاطر کشنده بودنشان ممنوع شده است. پزشکان اعلام کرده‌اند که در حال تحقیق روی گاز استفاده شده از سوی نیروهای رژیم صهیونیستی هستند. تشکیلات خودگردان فلسطینی، در واکنش به شهادت این زن، «جنایت جنگی» رژیم صهیونیستی را محکوم کرده است.

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی هم در واکنش به این مسئله تظاهرات آرام فلسطینی‌ها را غیرقانونی خواند و تنها اعلام کرد که در رابطه با مرگ جواهر ابورحمه تحقیق خواهد شد! ارتش رژیم صهیونیستی با وجود این اعلام کرده است که اجازه ندارد گزارش‌های پزشکی مقام‌های فلسطینی را مورد استناد قرار دهد.

وکیل این زن فلسطینی با اشاره به کوتاهی ارتش اسرائیل برای تحقیق در این رابطه در شکایت‌نامه‌ای نظامیان این رژیم را به استفاده از مقدار بسیار زیادی گاز اشک‌آور برای متفرق کردن معترضان متهم کرده است. رژیم صهیونیستی در سال 2002 ساخت دیوار حائل را به بهانه مسائل امنیتی با وجود مخالفت‌های جهانی آغاز کرد. هر چند ابتدا اعلام شد این دیوار موقت است اما مقام‌های این رژیم با ساخت آن بخش‌های بیشتری از خاک مناطق فلسطینی را اشغال کردند.

دیوان دادگستری بین‌المللی در سال ۲۰۰۴ ساخت این دیوار را که بخش‌های کرانه باختری را از یکدیگر جدا ساخته است نقض قوانین بین‌المللی خواند و خواستار برچیدن آن شد. با وجود این در طول 6 سال گذشته رژیم صهیونیستی هیچ توجهی به رای این دیوان نداشته و ساخت آن را همچنان ادامه داده است.

روز گذشته همچنین یک فلسطینی دیگر هم به ضرب گلوله نظامیان رژیم صهیونیستی در نزدیکی یک پست بازرسی به شهادت رسید. ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که این فلسطینی را در نزدیکی ایست بازرسی در نابلس هدف قرار داده است. این در حالی است که جنگنده و بالگردهای رژیم صهیونیستی صبح روز گذشته بار دیگر به مناطق مختلف نوار غزه حمله کردند. گزارش‌ها نشان می‌دهد که 2نوبت بمباران مناطق مختلف نوار غزه باعث زخمی‌شدن شدید حداقل 2فلسطینی و خسارات فراوان شده است.

در یکی از این حملات بالگرد رژیم صهیونیستی یک مکان تجاری در اردوگاه النصیرات در مرکز نوارغزه را هدف قرار داد که بر اثر آن یک فلسطینی زخمی شد و خسارات بسیاری به منازل اطراف وارد آمد.در حمله دیگر نیز یک جنگنده اف 16 پایگاه گردان‌های عزالدین قسام، شاخه نظامی جنبش حماس در اردوگاه جبالیا در شمال نوارغزه را بمباران کرد که یک فلسطینی زخمی شد.

کد خبر 124730

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار خانواده

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز