شنبه ۱۱ دی ۱۳۸۹ - ۱۶:۴۰
۰ نفر

گروه حوادث: خانواده دانشجوی 19 ساله که در اثر تصادف دچار مرگ مغزی شده بود با اهدای اعضای بدنش به 6 بیمار نیازمند زندگی دوباره بخشیدند.

کمیل رستمی

این دانشجوی سواد کوهی که کمیل رستمی نفتچالی نام دارد ظهر سه‌شنبه گذشته زمانی که بعد از تمام شدن کلاس‌هایش در دانشگاه سمنان قصد رفتن به خوابگاهش را داشت دچار حادثه شد.این پسر 19 ساله کنار خیابان در انتظار ماشین ایستاده بود که قربانی سبقت مرگباری شد. راننده یک پراید که در حال عبور از خیابان بود، وقتی بر سرعت ماشین خود افزود تا از خودروی مقابلش سبقت بگیرد، متوجه کمیل که کنار خیابان ایستاده بود نشد.

او زمانی دانشجوی جوان را روبه‌روی خود دید که کار از کار گذشته بود. خودروی پراید با سرعت زیاد به کمیل برخورد کرد و محکم او را به زمین کوبید. صدای ترمز خودروی پراید اهالی محل را از آنچه اتفاق افتاده بود، با خبر کرد. طولی نکشید که جمعیت زیادی دور کمیل جمع شد و هر کس سعی می‌کرد هر طوری که شده به او کمک کند. در همین هنگام صدای همهمه مردم در آژیر ممتد آمبولانس که وارد محل حادثه شده بود، گم شد. امدادگران به کمک جوان مجروح شتافتند و او را به بیمارستان امیرالمومنین(ع) سمنان انتقال دادند. اما تلاش اولیه پزشکان برای نجات جان وی بی‌نتیجه ماند و پزشک معالج وی 99 درصد مرگ مغزی وی را تایید کرد.

آزمایش‌های پزشکی پشت‌سر هم انجام می‌شد و تمامی متخصصان بیمارستان با بررسی آزمایش‌ها، مرگ مغزی شدن کمیل را تایید کردند. وقتی خبر به خانواده دانشجوی جوان رسید، آنها با عجله خود را به بیمارستان رساندند و زمانی که مطمئن شدند کمیل برای همیشه از بین آنها رفته است، موافقت کردند اعضای بدن پسرشان به بیماران نیازمند اهدا شود.

ماجرا به تیم پیوند اعضا در تهران گزارش شد و فهرستی از بیماران نیازمند اعضا که سال‌ها منتظر عمل پیوند بودند، تهیه شد. طبق گفته پزشکان بیمارستان سمنان، لوزالمعده، قلب، دو کلیه، ریه و کبد پسر جوان قابلیت پیوند را داشت و خیلی زود بیماران نیازمند به بیمارستان دعوت شدند. پیکر بی‌جان کمیل توسط یک آمبولانس برای انجام عمل پیوند به تهران منتقل شد و روی تخت بیمارستان قرار گرفت. در جریان یک عمل جراحی، تمامی اعضای بدن جوان دانشجو که قرار بود پیوند زده شود، از بدن او خارج و در جریان عمل‌های هماهنگ و همزمان به 6 بیمار نیازمند پیوند زده شد.

کد خبر 124627

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز