گروه ادب و هنر: برنامه‌های هیات‌مدیره خانه سینما در جلسه‌‌ای که با حضور فرهاد توحیدی، امیر اثباتی و ابراهیم مختاری برگزار شد، با این سرفصل‌ها اعلام شد: تقویت و ساماندهی بنیه مالی خانه سینما و امنیت شغلی و اصلاح ساختار جامعه اصناف سینمایی.

خانه سینما

در نشست رسانه‌‌ای که در محل خانه سینما برگزار شد، فرهاد توحیدی رئیس هیات مدیره از برگزاری جلسه مشترک هیات مدیره با معاون امور سینمایی در ساعت 10 صبح روز دوشنبه 13دی ماه خبر داد. وی همچنین رویکرد هیات‌مدیره دوازدهم خانه سینما را رویکردی تعاملی همراه با انتقاد برشمرد و گفت: ما تلاش داریم که در کنار برقراری تعامل با معاونت سینمایی، از انتقاد هم چشم‌پوشی نکنیم.

همانطور که انتظار می‌رفت علت انتخاب عسگر‌پور به‌عنوان مدیرعامل ازجمله سوال‌های خبرنگاران از توحیدی بود. با توجه به اختلافات گسترده عسگر‌پور با معاون امور سینمایی، انتخاب او به‌عنوان مدیرعامل آیا باعث تداوم اختلافات میان خانه سینما و معاونت سینمایی نمی‌شود؟ توحیدی اما چنین اعتقادی نداشت و از انتخاب مجدد عسگر‌پور دفاع کرد و گفت: این اتفاق چیزی به‌غیر از خواست جمعی نبوده است.

به نظر من باید فراتر از اشخاص بایستیم و اختلافات را به اشخاص تقلیل ندهیم. آنچه امروز میان خانه سینما و معاونت سینمایی وجود دارد، اختلاف زاویه دید میان 2 نهاد است و به افراد ارتباطی ندارد. وی در عین حال به تشکر از اعضای دوره‌های قبلی هیأت‌مدیره به‌ویژه اعضای دوره قبل پرداخت و افزود: در برخی روزنامه‌ها و سایت‌ها خواندم که بعد از اینکه مجمع خانه سینما، پشت درهای بسته برگزار شد و خبرنگاران برای حضور در این مجمع دعوت نشدند، گلایه داشتند.

اما به هر حال مجمع، یک رکن اصلی خانه سینماست و مجمع اصلی در خانه سینما و تمام سازمان‌های دیگر جلسه‌ای رسمی و خصوصی است و طبیعتا تنها افرادی که عضو هستند در آن شرکت می‌کنند. در این میان قطعا هیچ راز سربه‌مهری وجود نداشته و ما در خانه سینما در خانه‌ای شیشه‌ای زندگی می‌کنیم.

سخنگوی هیأت‌مدیره خانه سینما در عین حال در این نشست به همزمانی نخستین نشست مطبوعاتی هیأت‌مدیره با تشکیل شورای‌عالی سینما اشاره و عنوان کرد: برگزاری این جلسه و تقارن آن با شورای‌عالی سینما را به فال نیک می‌گیریم. ما تشکیل چنین شورایی را امری مثبت می‌دانیم، چرا که قرار است با این شورا با حضور رئیس‌جمهور مشکلات سینما مورد توجه قرار بگیرد که این موضوع جای تشکر دارد اما گمان می‌کنیم که می‌شد چنین جلسه‌ای با شکل بهتری برگزار ‌شود.

توحیدی در ادامه ضمن اظهار تأسف از انتخاب افراد برای این شورا عنوان کرد: کاش دوستان با برنامه‌ای مدون در چنین جلسه‌ای شرکت می‌کردند و درباره وزن افراد شرکت‌کننده و نسبت آنها با سینما توجه بیشتری داشتند. ما در این زمینه حرف‌های متعددی داریم که با توجه به اینکه وزیر ارشاد و معاونت سینمایی اعلام کرده‌اند که این ترکیب قابل تغییر است، امیدواریم در جلسات بعدی از افرادی که بیش از 2 دهه کارهای نظری و مدیریتی در سینما داشته و زیرساخت‌های این هنر - صنعت را بررسی کرده‌اند، در این شورا استفاده شود.

به هر حال باید در چنین جلسه‌ای این نوع کارشناسان حضور داشته باشند و ما امیدواریم با عزمی که برای حل مشکلات سینما وجود دارد این مسئله مورد توجه قرار بگیرد. در ادامه این نشست و در پاسخ به پرسش‌های خبرنگاران، فرهاد توحیدی در ارتباط با عدم‌حضور نمایندگان خانه سینما در شورای‌عالی به صراحت اعلام کرد: ما اصلا برای این شورا دعوت نشده بودیم و در کل در جریان چنین جلسه‌ای هم نبودیم و اگر قرار باشد که به این سرمایه بزرگ بی‌اعتنایی شود، زیان آن در درجه اول متوجه کلیت سینمای ایران خواهد شد.

کد خبر 124625

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز