مجموع نظرات: ۰
شنبه ۱۱ دی ۱۳۸۹ - ۱۳:۴۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران با اشاره به همکاری با معاونت حمل و نقل ترافیک برای بررسی نصب پورتابل تبلیغاتی روی تاکسی‌ها، گفت: پس از نهایی شدن مطالعات این طرح، تبلیغات روی دو هزار تاکسی به صورت آزمایشی آغاز می‌شود.

تاکسی

 سید محمد جواد شوشتری در گفت‌وگو با ایسنا، با اعلام این که معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران به عنوان نماینده شهرداری با شورای عالی ترافیک در مورد نصب پورتابل‌های تبلیغاتی روی تاکسی‌ها مذاکره کرده است، گفت: برای بررسی این طرح نماینده و یا نظر کارشناسی از سازمان نوسازی نخواسته‌اند، اما در بحث‌های داخلی شهرداری معاونت حمل و نقل و ترافیک از ما خواسته تا برای این طرح مطالعات لازم صورت گیرد و زمینه‌های انجام تبلیغات بر روی تاکسی‌ها برآورد شود.

more  مفاهیم: تبلیغات بیرون از خانه چیست؟

 وی با تاکید بر این که باید کشش تبلیغاتی و انجام امور تجاری در مورد تاکسی‌ها را برآورد کنیم، ادامه داد: هنوز نتیجه این مطالعات اعلام نشده است، اما از ما خواسته‌اند تا به صورت آزمایشی دو هزار تاکسی در شهر تهران را زیر بار تبلیغات تجاری ببریم تا نتایج کار مشخص شود.

 مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران با بیان این که ابتدا باید هدفمان را از انجام تبلیغات روی تاکسی‌ها برای درآمدزایی و یا اطلاع رسانی مشخص کنیم، یادآور شد: باید ببینیم چه هزینه‌هایی را به شهر تحمیل می‌کنیم و چه درآمدی را از این تبلیغات کسب می‌کنیم.

 وی اضافه کرد: تبلیغات تجاری باید به زیبایی‌های شهر اضافه کند، نه این که به دلیل قرار گرفتن در جای نامناسب خود را به شهر تحمیل کند و متاسفانه در حال حاضر بسیاری از تبلیغات تجاری ما در این شرایط قرار دارد.

 شوشتری خاطرنشان کرد: آخرین مطالعاتی که در مورد تبلیغات شهری صورت گرفته در سال 86 و توسط جهاد دانشگاهی بوده است که متاسفانه این تبلیغ دیگر برای شهری نظیر تهران جوابگو نیست و باید خلاء مطالعاتی موجود در مورد تبلیغات را خیلی سریع جبران کنیم.

 وی همچنین با اعلام این که در راستای ساماندهی تبلیغات شهری تاکنون چهار هزار متر مربع فضای تبلیغاتی از فضای شهر جمع‌آوری شده است، اظهار کرد: همچنین در حال حاضر برنامه تغییر قالب کلی تبلیغات روی پل‌ها و عرشه‌های فلزی و نیز فضای پشت تابلوها در دستور کار قرار گرفته و دیگر این فضاها در معرض دید عموم نخواهند بود.

 سید مجتبی شفیعی، دبیر شورایعالی ترافیک نیز پیشتر با اشاره به تغییرات صورت گرفته در بند 207 آیین‌نامه راهنمایی و رانندگی گفت: نصب تبلیغات روی بدنه اتوبوس‌ها و پنل تصویری روی تاکسی‌ها، زمینه درآمدی خوبی را فراهم می‌کند.

 وی با اعلام این که کماکان ممنوعیت نصب برچسب روی تاکسی‌ها وجود دارد، خاطرنشان کرد: بر اساس ماده 207 آیین‌نامه راهنمایی و رانندگی، نصب برچسب و تبلیغات روی همه خودروها ممنوع بوده و در این سال‌ها ضوابطی را برای خودروهای درون‌شهری در همین رابطه صادر کرده‌اند.

 وی افزود: در سه سال اخیر، مذاکراتی در راستای تعدیل این بند از آیین‌نامه راهنمایی و رانندگی صورت گرفت چرا که اختلاف‌نظرهایی در مورد این بند وجود داشت و در نهایت در جلسه نود و یکم شورایعالی ترافیک، تغییرات این آیین‌نامه به تصویب رسید.

 وی افزود: بر اساس ضوابط جدید، تاکسی‌ها، اتوبوس‌ها و مینی‌بوس‌ها تغییراتی را در امکان استفاده از تبلیغات، دارا می‌شوند.

 شفیعی توضیح داد: بر این اساس برای تاکسی‌ها تنها نصب پنل روی سقف تاکسی‌ها به تصویب رسیده و این پنل تنها می‌تواند امکان تبلیغات بصری را داشته باشد و شرایط تصاویر متحرک یا تبلیغات شنیداری را ندارد. ضمن اینکه ابعاد این تبلیغات نیز باید به تایید ارگان‌های مربوطه برسد.

 دبیر شورایعالی ترافیک خاطرنشان کرد: همچنین در مورد اتوبوس‌ها و مینی‌بوس‌ها نیز تغییراتی را ایجاد کردیم و بر این اساس روی بدنه بیرون، غیر از شیشه و عقب اتوبوس‌ها و در داخل اتوبوس، امکان نصب و انجام تبلیغات و نیز پخش بروشور و کاتالوگ به صورت بصری وجود دارد.

 وی با تاکید بر اینکه اینکه شیوه از تبلیغات و تغییر رویکرد، درآمد پایداری را برای شهرداری‌ها و نیز رانندگان ناوگان اتوبوسرانی و نیز تاکسیرانی فراهم می‌کند افزود: پس از اجرای طرح هدفمند کردن یارانه‌ها، بهره‌برداری از این تبلیغات می‌تواند زمینه مناسب درآمدی را برای این گروه شغلی به همراه داشته باشد چرا که رقم‌های پیشنهادی شرکت‌های خصوصی طرف قرارداد با شهرداری‌ها، بسیار قابل توجه و در حد رقم پرداخت شده یارانه توسط دولت است.

 وی در پاسخ به این سوال که عامل نظارتی در مورد این آیین‌نامه، چه ارگانی است خاطرنشان کرد: شهرداری‌ها برای اجرای این قانون، موظف هستند و عامل اعمال قانون نیز، پلیس خواهد بود.

 شفیعی با بیان اینکه تاکنون شهرداری‌ها اقدام به نصب تبلیغات روی بدنه اتوبوس‌ها کرده‌اند و این اقدام تاکنون غیرقانونی بوده است، گفت:‌ متاسفانه به دلایلی، پلیس که موظف به برخورد با این اقدام شهرداری‌ها بوده، اقدام خاصی را انجام نداده است و در واقع این تغییر در آیین‌نامه در راستای فراهم کردن زمینه لازم برای تبلیغات مناسب روی خودروهای شهری بوده است.

 شفیعی گفت: در جریان این تغییر آیین‌نامه، معیارهای فنی و ایمنی و بسیاری ملاحظات دیگر در نظر گرفته شده است.

 وی خاطرنشان کرد: همچنین نصب آرم و عنوان شرکت‌ها و نهادهای عمومی و خصوصی روی در بیرونی خودروها باید در ابعاد مشخص و پس از استعلام از پلیس انجام شود.

 دبیر شورایعالی ترافیک خاطرنشان کرد: دو هفته از زمان تصویب این آیین‌نامه می‌گذرد و با توجه به استقبال قابل توجه شهرداری‌ها از این طرح و توافقاتی که با شرکت‌های خصوصی داشته‌اند، امکان آغاز این طرح و نصب تبلیغات روی اتوبوس‌ها، مینی‌بوس‌ها و تاکسی‌ها فراهم است.

 وی یادآور شد: این طرح در کلانشهرهای کشور مورد پیگیری و استقبال قرار گرفته و قطعا برای بخش خصوصی و افزایش درآمد شهرداری‌ها و افزایش درآمد رانندگان ناوگان عمومی، خبر خوشی خواهد بود.

کد خبر 124617
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز