همشهری‌آنلاین: وزیر اطلاعات با اشاره به هزینه 17 میلیارد و 700 میلیون دلاری دشمن برای براندازی نظام، معارضه خودیها علیه حکومت و حاکمیت را یکی از مولفه های اصلی فتنه ذکر کرد و گفت:

 در باب شخصیت شناسی و شخصیت هایی که ادعای همراهی با انقلاب و نظام دارند باید یک بررسی و تحقیق جدید انجام شود.

به گزارش ایرنا حجت السلام و المسلمین حیدر مصلحی بعداز ظهر پنجشنبه در گردهمایی بزرگ مردم ولایتمدار شهرستان ری که به مناسبت بزرگداشت حماسه 9 دی در مصلای شهرری برگزار شده بود، با اشاره به هزینه 17 میلیارد و 700 میلیون دلاری دشمن برای براندازی نظام گفت:

دستگاه اطلاعاتی کشور در این فتنه ها دستاوردهای بزرگی را داشت و رییس جمهور آمریکا دو بار در کنگره اعتراف کرد که فضایی را که ما در شبکه مجازی و اینترنت برای لطمه زدن به انقلاب طراحی کرده بودیم با شکست مواجه شد و جوانان ایرانی تمام ارتباطات آنها را کشف کردند و شبکه های اجتماعی که دشمن طراحی کرده بود را بر هم ریختند.

وی با بیان اینکه نهضت آزادی هم در انقلاب اسلامی نقش داشته است، افزود: این افراد به دنبال آن بودند که سلطنتی از بین برود و سلطنت جدیدی شکل بگیرد و در مقابل عده ای نیز در همراهی با امام راحل صادقانه حرکت کردند و برخی دیگر نیز امام را به عنوان ولایت فقیه قبول نداشتند و باید مشخص شود، کسانی که قبل از انقلاب و در حرکت های مختلف نقش داشتند، چه رویکردی را داشتند..

مصلحی ادامه داد: یکی از سران فتنه که در دوران مختلف مسوولیت هایی را داشته ولایت فقیه را دیکتاتوری دینی می‌داند و یکی دیگر از مدیران فتنه نیز اعتقاد دارد که ولایت فقیه نمی تواند کشور را اداره کند و باید چیزی مانند مشروطه در کشور بوجود آید.

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر نیت اصلی سران و مدیران فتنه در بیانیه ها و صحبت های خصوصی شان بروز پیدا می کند.
وزیر اطلاعات با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در جمع مجلس خبرگان در خصوص مهندسی حاکمیت افزودند:کجای دنیا حاکمیتی با ویژگیهای حاکمیت در ایران وجود دارد و یا شکل گرفته که معارضه توسط خودیهای حاکمیت انجام شود.

وی گفت: جامعه ای که دچار فتنه می شود افراد آن حق و باطل را به جای اصول و ارزشها با افراد می سنجند و این در حالی است که اصول و ارزشها را نباید با اشخاص شناخت بلکه افراد باید براساس اصول و ارزشها شناخته شوند.

وی یکی دیگر از مولفه های فتنه را لغزش خواص ذکر کرد و گفت: لغزشی که به تعبیر مقام معظم رهبری بعضی‌ها مردود شدند به گونه‌ای بود که برای آنها قابل برگشت نبود.

مصلحی همچنین با اشاره به سفر مقام معظم رهبری به قم که نیاز به کار تحقیقاتی در رابطه با فرمایشات معظم له در این سفر دارد، تصریح کرد: ایشان در این سفر فرمودند که انقلاب و نظام به اشخاص وابسته نیست و با آدم‌ها نمی‌توان تشخیص حق را از باطل داد و بخش قابل توجهی از سران فتنه طاغوتیان و طغیانگران قبل از انقلاب بودند.

وی بیان داشت: به همین دلیل همه ضد انقلابها و سلطنت طلبها با آنها همراه شده بودند و هنوز هم دست بردار نیستند.
وی افزود: این خواص در مقاطعی نقاط مثبت هم داشتند، همانطور که زبیر داشت، اما زبیر از کسانی بود که آقازاده اش نگذاشت در کنار علی (ع) باشد.

مصلحی استفاده از آقا زاده‌ها برای لغزش خواص را یکی از شگردهای سرویس‌های اطلاعاتی دشمن ذکر کرد و افزود: آیا رفت و آمدهایی که آقازاده ها به لندن، آلمان و امارات می کنند و جلساتی با عناصر اطلاعاتی انگلیس برگزار می کنند، برای منافع ملت ایران است؟

مصلحی اظهار داشت: سیستم اطلاعاتی کشور تسلط قوی و خوبی روی همه حرکت‌های این مجموعه دارد و با تدبیر با همه آنها برخورد می کند.

وی در خصوص دستگیری سران فتنه گفت: آرزوی آنها این است که دستگیر شوند اما با تدبیر حکیمانه با آنها برخورد می شود، چرا که آنها در پی قهرمان شدن هستند و عصبانیت آنها نیز به همین دلیل است.

وی ازبین بردن مرز بین دوست و دشمن توسط استکبار و دشمنان را از دیگر مولفه های فتنه اعلام کرد و گفت: سران فتنه دورانی خود را نشان دادند و عقبه ای پیدا کردند اما باطنشان را کسی نمی شناخت، ولی در دوره اصلاحات که به گفته مقام معظم رهبری اصلاحات آمریکایی دنبال می شد با نام امام (ره) سوء استفاده هایی کردند که ما در مسیر امام (ره) هستیم و مردم را فریب دادند.

مصلحی همچنین جابه جا شدن متن با حاشیه را یکی دیگر از مولفه های فتنه دانست و افزود: سرگرم کردن به فروع و رها کردن اصول از اهداف دشمنان است و فرد بصیر نیز به هیچ وجه خود را مشغول حواشی نمی کند و به اصول می پردازد.
وی ادامه داد: در دوران سازندگی و اصلاحات فریادهای مقام معظم رهبری چه قدر مورد توجه قرار گرفت و در رابطه با شبیخون فرهنگی و اقدامات دشمن ما واداده بودیم.

وزیر اطلاعات با اشاره به ترور دانشمند هسته ای و حملات تروریستی در کشور گفت: بخش عمده ای از این حملات را نیروهای اطلاعاتی و امنیتی دفع می کنند چرا که اکنون انقلاب در مسیر خودش قرار گرفته است.

وی ادامه داد: دشمن اقداماتی را انجام می دهد تا ما را سرگرم حواشی کند تا در جامعه فتنه ایجاد کند و براساس اسناد و اخبار ما فتنه های سنگین تری پیش رو داریم و امروز برخی مدیران و سران فتنه شاید خاموش هستند اما تاکتیک تغییر کرده و آنها برنامه ریزی خودشان را دارند.

وزیر اطلاعات در بخش دیگری از سخنان خود 9 دی را روز بصیرت دانست و گفت: 9 دی امسال و 19 دی که در قم حرکت انقلابی شکل گرفت در واقع پایه های لرزان طاغوت شروع به ریزش کرد که دهه ارزشمندی است و باید دهه بصیرت نامگذاری شود.
وی حضور مردم را در 9 دی را کاملا خودجوش ذکر کرد و گفت: حرف آخر را مردم در این روز زدند و همه شعارهای مردم حول یک موضوع و آن تاکید به جایگاه رهبری و ولایت فقیه بود چرا که آن ستون و عمود اصلی خیمه انقلاب بود که نظام را در برابر فتنه های سنگین حفظ کرده بود.

وی مدارا و قاطعیت در برابر فتنه گران را بهترین شیوه و تدبیر رهبری برای مهار فتنه ذکر کرد و گفت: این مدارا و قاطعیت از انتخابات تا خطبه های نماز جمعه بود و بعد از نماز جمعه تا 9 دی نیز اتمام حجت مقام معظم رهبری بود که ایشان به دنبال آن بودند که شفاف سازی کنند تا اینکه افراد به دامان انقلاب برگردند که با کمال تاسف دیدیم همه مدیران و سران فتنه محبت و مدارا را چگونه در محرم سال 88 جواب دادند.

مصلحی همچنین به اجرای قانون هدفمندی یارانه ها اشاره کرد و گفت: سران فتنه گفتند به محض اینکه طرح اجرا شود جنوب شهر و شهرری به جریان فتنه منتقل می شود و این خیالی باطلی بود و امروز این قانون به خوبی مسیر خودش را طی می کند و ویژگی مهم آن نیز همراهی مردم است، بدون آنکه کوچکترین چالشی ایجاد شود.

وی با بیان اقدامات سنگین رسانه های بیگانه در رابطه با قانون هدفمند سازی یارانه ها افزود: مجموعه نظام با شجاعت و با همراهی مردم کار را جلو می برند.

کد خبر 124466

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز