گروه اجتماعی: تا پایان سال 1384، مطالبات قطعی سازمان تامین اجتماعی از دولت 55 هزار میلیارد ریال بوده و پیش‌بینی می‌شود، تا پایان سال جاری، این رقم، به 6 هزار و 700 میلیارد تومان افزایش یابد.

به گزارش روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، معاون اقتصادی و برنامه‌ریزی سازمان تامین اجتماعی با بیان مطلب فوق گفت: در سال 1384 دولت متعهد شده بود که 935 میلیارد تومان از بدهی‌های سازمان را تهاتر کند، که از این رقم، نزدیک به 430 میلیارد تومان در قالب سهام به سازمان پرداخت شد که این میزان، حدود 44 درصد را شامل می‌شود.

حسین قدیم افزود: در سال جاری و در تبصره 8 قانون بودجه، دولت متعهد شد که 1500 میلیارد تومان از مطالبات سازمان را در قالب واگذاری سهام شرکت‌های دولتی به سازمان بپردازد و در حال حاضر که سال رو به اتمام است به‌رغم تمام پیگیری‌ها و مکاتباتی که انجام داده‌ایم، هیچ واگذاری توسط دولت صورت نگرفته است.

وی در ادامه با اشاره به این‌که، درآمد سازمان تامین اجتماعی بر اساس حق بیمه‌ای است که دریافت می‌کند، گفت: تا زمانی که رونق اقتصادی و شغل جدید ایجاد نشود، به‌طور طبیعی حق‌بیمه‌ای هم وجود نخواهد داشت.

معاون اقتصادی و برنامه‌ریزی سازمان تامین اجتماعی در ادامه، تصریح کرد: در حال حاضر بدهی دولت حدود 100 میلیارد تومان فقط به صندوق بیمه بیکاری است. این رقم جزو تعهدات جاری دولت است، ولی دولت در چند سال گذشته بخشی از سهام را که به ما انتقال می‌داد، بابت تعهدات خود در قبال صندوق بیکاری تهاتر می‌کرد، امسال از آن بابت هیچ سهامی واگذار نشده است و سازمان از محل منابع خود که خلاف قانون است، بیمه کارگران را در بحث بیمه بیکاری پرداخت می‌کند.

کد خبر 12445

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز