چهارشنبه ۸ دی ۱۳۸۹ - ۰۵:۲۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: کاهش قیمت اموال غیرمنقول در بخش گسترده‌ای از مناطق شهری در ایالات متحده بدون توقف ادامه دارد.

us house

شبکه خبری او ار اف گزارش داد، خانه های ویلایی در 20 شهر بزرگ آمریکا در ماه اکتبر یک درصد نسبت به ماه قبل کاهش قیمت داشته است.

بر اساس تحقیقی که موسسه Standard & Poor's/Case Shiller امروز در آمریکا منتشر کرد، این چهارمین ماه متوالی است قیمت مسکن در آمریکا کاهش می‌یابد.

پیش از این در ماه سپتامبر هم درصد منفی برای رشد قیمت ها لحاظ شد. تحلیلگران به رسانه‌های بین‌المللی گفتند انتظار داشتند قیمت مسکن در آمریکا با رشد منفی 0.6 درصد مواجه شود. این در حالی که است تا پایان سال قیمت ها 0.8 درصد افت خواهد داشت.

more   آشنایی با بحران مالی در بازار مسکن آمریکا

ترکیدن حباب بازار مسکن در آمریکا عامل بحران مالی جهانی شد. صدها هزار آمریکایی اموال غیرمنقولی خریدند که نتوانستند اقساط آن را بپردازند. بسیاری از آنها مجبور به تخلیه خانه های خود شدند، زیرا نمی توانستند بدهی خود را تسویه کنند. به همین خاطر قیمت ها به شدت افت کرد.

ابری شدن بازار مصرف

هوای بازار مصرف کنندگان آمریکا در ماه دسامبر به صورت ناگهانی ابری گزارش شده است. آنگونه که موسسه نظرسنجی "کنفرانس بورد" اعلام کرد، شاخص ضریب اطمینان مصرف کننده از 54.3 درصد در ماه نوامبر به یکباره به 52.5 درصد سقوط کرد.

این در حالی است که تحلیلگران انتظار رشد این شاخص را به 56 درصد داشتند. نظر مصرف کنندگان شاخص اصلی برای هزینه کرد آنها محسوب می شود که حدود دو سوم از گردش اقتصادی آمریکا را بر عهده دارند.

کد خبر 124341
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار راه و مسکن

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز