گروه شهری: مشاور شهردار تهران در امور محیط‌زیست تاکید کرد: از زمان اعلام وضعیت ناسالم آلودگی هوا، شرکت شهرسالم شهرداری در حال آماده باش برای ارائه خدمات ویژه به بیماران قلبی و ریوی است ولی وزارت بهداشت هیچ اقدام خاصی در این مورد انجام نمی‌دهد.

محمدهادی حیدرزاده افزود: با وجود آنکه هنوز در وضعیت ناسالم آلودگی هوا قرار داریم، کمیته اضطراری آلودگی هوا هنوز تشکیل جلسه نداده و به‌نظر می‌رسد حتما باید در وضعیت هشدار قرار بگیریم تا این کار انجام شود که این ظلم در حق شهروندان است.

وی با اشاره به وعده‌های وزارت بهداشت مبنی بر اعلام آمار قربانیان بحث آلودگی هوا گفت: وزارت بهداشت 3سال است که وعده می‌دهد آمار مرگ و میر به‌دلیل آلودگی هوا را اعلام می‌کند که هنوز این وعده‌ها محقق نشده است.حیدرزاده تصریح کرد: باید کوتاهی وزارت بهداشت در این مورد بررسی شود که چرا به تعهدات خود در این زمینه عمل نکرده و این در حالی است که این وزارتخانه براساس قانون مکلف به شفاف‌سازی‌ است.

مشاور شهردار تهران با تاکید بر اینکه کم تحرکی وزارت بهداشت در بحث آلودگی هوا و اعلام قربانیان این موضوع کاملا مشهود است، افزود: با وجود آنکه از زمان اعلام وضعیت ناسالم آلودگی هوا شرکت شهرسالم شهرداری در حال آماده باش برای ارائه خدمات ویژه به بیماران قلبی و ریوی قرار داشت، اما وزارت بهداشت هیچ اقدام خاصی در این مورد انجام نداده است. وی گفت: با توجه به اینکه براساس پیش‌بینی تا پایان زمستان آلودگی هوای تهران در وضعیت ناسالم و هشدار قرار می‌گیرد، باید اتاق مدیریت بحران آلودگی هوا با حضور نمایندگان همه سازمان‌ها تا پایان فصل سرما تشکیل شود.

به گفته حیدرزاده، با توجه به وضعیت آلودگی هوای تهران در شرایط فعلی، هنوز بازنگری برنامه جامع آلودگی هوا انجام نشده و دستگاه‌های استانی خود را در بحث آلودگی هوا مقید نمی‌دانند که به‌نظر می‌رسد باید این موضوع در سطح معاون رئیس‌جمهور پیگیری شود.

کد خبر 124324

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز