گروه حوادث: مرد طلاساز با 2زن جوان همدست شد تا طلاهای تقلبی خود را در بازار به فروش برساند.

متهمان

اوایل هفته گذشته مرد طلافروشی نزد ماموران پلیس آگاهی استان گیلان رفت و مدعی شد که فریب 2 زن کلاهبردار را خورده است. این مرد به ماموران گفت: روز قبل 2 زن جوان برای عوض‌کردن طلاهایشان به مغازه‌ام آمدند. آنها النگوها و گردنبندهای زیادی داشتند و گفتند که می‌خواهند این طلاها را با طلاهای جدید عوض کنند.

هر دو زن جوان مقداری طلا پسند کردند و چون وزنشان کمتر از طلاهایی بود که برای فروش آورده‌ بودند، علاوه بر طلاهای جدید، 2میلیون تومان هم به آنها پرداخت کردم و هر دو نفرشان از مغازه خارج شدند. اما صبح امروز وقتی برای ذوب کردن طلاهای خریداری‌شده به کارگاهم رفته بودم، متوجه شدم همه آنها فقط روکش طلا دارند و از فلزی بی‌ارزش ساخته شده‌اند. آنجا بود که فهمیدم فریب 2زن سارق را خورده‌ام و تصمیم گرفتم از آنها شکایت کنم.

بعد از شکایت مرد طلافروش، تحقیقات برای دستگیری زنان بدل‌انداز شروع شد. از آنجا که طلاهای قلابی به طرز بسیار ماهرانه‌ای ساخته شده و متهمان حتی کاغذ خرید جعلی هم برای آنها تهیه کرده‌ بودند، ماموران متوجه شدند با باندی حرفه‌ای روبه‌رو هستند که تبحر زیادی در ساخت طلا دارند.

با حضور مرد طلافروش در اداره آگاهی، چهره‌نگاری از متهمان شروع شد و ماموران در ادامه، آلبوم عکس زنان سابقه‌دار را در اختیار این مرد قرار دادند. دقایقی بعد، مرد طلافروش با دیدن عکس یکی از زنان سابقه‌دار مکثی کرد و گفت که این زن شباهت زیادی به یکی از 2 زنی دارد که طلاهای قلابی را به او فروخته بودند.

با این سرنخ، تحقیقات برای دستگیری نخستین مظنون پرونده که سارا نام دارد، شروع شد. بررسی‌ها نشان می‌داد که این زن چندی پیش به اتهام رابطه نامشروع دستگیر شده و مدتی را در زندان گذرانده است. نشانی محل زندگی سارا که در پرونده قبلی‌‌اش ثبت شده بود در اختیار تیم تحقیق قرار گرفت و ماموران راهی آنجا شدند.

آنها چند ساعت این محل را زیر نظر گرفتند و وقتی سارا را هنگام ورود به خانه‌اش دیدند، متوجه شدند که مشخصات ظاهری او با مشخصاتی که مرد طلافروش ارائه کرده، مشابه است.سارا در یک عملیات ضربتی دستگیر شد و گرچه ابتدا مدعی بود بی‌گناه است و از ماجرای طلاهای قلابی خبر ندارد، اما وقتی رو‌در روی صاحب طلافروشی قرار گرفت، چاره‌ای جز اعتراف ندید. او گفت که طلاهای قلابی را با همدستی دوستش به نام فریده به مرد طلافروش فروخته است و در ادامه بازجویی‌ها پرده از فعالیت مجرمانه یک مرد طلاساز که اقدام به ساخت طلاهای قلابی می‌کرد، برداشت.

سارا مدعی شد: من و فریده مدتی قبل با این مرد طلاساز آشنا شدیم و نقشه ساخت و فروش طلاهای قلابی را او طرح کرد.
این مرد در کارگاه طلاسازی‌ مخفیانه‌ای که داشت، طلاهای قلابی را ‌ساخت و برایشان کاغذ خرید هم جعل ‌کرد. بعد همه آنها را در اختیار ما قرار داد و ما هم به راحتی توانستیم آنها را به طعمه‌مان بفروشیم. سرهنگ عبادالله کریمی، رئیس پلیس آگاهی استان گیلان، با بیان این خبر گفت: بعد از اعترافات زن جوان، فریده و مرد طلاساز نیز دستگیر شدند و در بازجویی‌‌ها به فروش طلاهای قلابی اعتراف کردند.

وی با اشاره به اینکه احتمال می‌رود متهمان با این شگرد، طلاهای قلابی زیادی به طلافروشی‌ها فروخته باشند، از شاکیان احتمالی خواست برای شناسایی آنها به پلیس آگاهی استان گیلان در شهرستان رشت مراجعه کنند.

کد خبر 124306

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز