یک روز بعد از اینکه هومن افاضلی به‌عنوان سرمربی موقت تیم امید انتخاب شد، رئیس فدراسیون اعلام کرد که هومن افاضلی، مربی تیم امید نیست و به اشتباه این خبر در رسانه‌ها درج شده است.

فوتبال

این انتخاب که بلافاصله انتقادهای بسیاری را برانگیخت، ظاهرا فدراسیون فوتبال را بر آن داشت که درصدد تکذیب این خبر برآید. مثلا جلال چراغپور با زیرسؤال بردن این انتخاب، می‌گوید: «چه می‌شود گفت؟ کار طوری از دست فدراسیون در رفته که خودشان هم سردرگم شده‌اند. هومن افاضلی از دانش تئوری و عملی خوبی برخوردار است اما آنچه این انتخاب را زیر سؤال می‌برد، نحوه انتخاب اوست.»

این کارشناس فوتبال دلیل سردرگمی فدراسیون فوتبال را چنین عنوان می‌کند: «مربیان تیم امید تصور نمی‌کردند که در بازی‌های آسیایی نتیجه نگیرند. بنابراین با شرط اینکه اگر در این رقابت‌ها نتیجه بگیرند می‌توانند برای مقدماتی المپیک هم بمانند، کار را دنبال کردند. این اشتباه اول فدراسیون بود؛ چون آنها باید این پیش‌بینی را می‌کردند که اگر نتیجه نگیرند تا شروع نخستین بازی مقدماتی المپیک فرصتی برای انتخاب سرمربی جدید نیست.» جلال چراغپور تاکید می‌کند: «در واقع فدراسیون فوتبال مقابل یک عمل انجام شده قرار گرفت. فدراسیون اشتباه دوم را با انتخاب اخیر خود انجام داد.»

انتخاب اخیر فدراسیون فوتبال بعد از جدایی غلامحسین پیروانی از تیم امید گرفته شد. رئیس فدراسیون بعد از جدایی پیروانی اعلام کرد که یک مربی خارجی را برای مقدماتی المپیک به تیم امید اضافه می‌کند و اینکه پیش از آن یک مربی داخلی به‌طور موقت هدایت این تیم را به‌عهده می‌گیرد.

به این ترتیب، نام هومن افاضلی به‌عنوان سرمربی موقت تیم امید اعلام شد.با این حال، رئیس فدراسیون درباره انتخاب هومن افاضلی به‌عنوان سرمربی تیم امید تاکید می‌کند: «افاضلی مربی تیم امید نیست. ما گفتیم او فعلا تیم را جمع کند و تمرینات لغو نشود. به‌دنبال یک مربی بزرگ هستیم و رایزنی‌های خود را در این خصوص انجام داده‌ایم. خیالتان راحت باشد که افاضلی مربی تیم امید نیست و در بازی برابر قرقیزستان نیز روی نیمکت نمی‌نشیند.»بازی با قرقیزستان نخستین مسابقه تیم امید در مقدماتی المپیک به حساب می‌آید که 4 اسفند در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود.

قلعه‌نویی: از کمیته فنی فدراسیون می‌روم

انتخاب هومن افاضلی به‌عنوان سرمربی موقت تیم امید باعث تعجب برخی از اعضای کمیته فنی فدراسیون فوتبال، از جمله امیر قلعه‌نویی و منصور ابراهیم‌زاده شد. سرمربی سپاهان که از این تصمیم اظهار بی‌اطلاعی می‌کند، درباره گفته فریدون معینی می‌گوید: «اگر کمیته فنی تنها می‌تواند مشورت بدهد و تصمیم‌گیرنده نیست، من همین‌جا از حضور در کمیته فنی خداحافظی می‌کنم. وقتی قرار شد ما به کمیته فنی برویم، جور دیگری به ما گفتند.

باید تصمیم‌های فنی که به رشد و توسعه فوتبال کمک می‌کند در این کمیته گرفته شود، نه در کمیته‌ای دیگر. اگر در کمیته فنی بحث می‌شد که افاضلی یکی از گزینه‌هاست، من هم جزو موافقان بودم اما وقتی بحثی مطرح نشده، طبیعی است که من و دیگر اعضای کمیته فنی از این تصمیم بی‌خبر باشیم.»

در عین حال، سرمربی ذوب‌آهن نیز به این تصمیم اعتراض می‌کند و می‌گوید: «هنوز درباره انتخاب سرمربی جدید برای تیم‌های ملی بزرگسالان، امید و جوانان مشورتی از اعضای کمیته فنی گرفته نشده و اگر قرار باشد تصمیم‌ها بدون مشاوره با اعضا باشد، بهتر است در جلسات شرکت نکنیم.»

آمد و رفت پیروانی

بعد از حضور هومن افاضلی در کادرفنی تیم امید، گفته شد که امیرحسین پیروانی نیز به تیم امید بازگشته‌است. پیش از امیرحسین پیروانی، بیژن طاهری و هادی طباطبایی(مربی دروازه‌بان‌ها) در تیم امید مانده بودند. بیژن طاهری خبر می‌دهد که با رخصت‌گرفتن از غلامحسین پیروانی چنین تصمیمی گرفته است اما در مورد بازگشت امیرحسین پیروانی دیروز خبرگزاری مهر به نقل از سرپرست کمیته فنی تیم‌های ملی نوشت که این مربی به تیم امید اضافه نشده است.

در عین حال، فریدون معینی در مصاحبه‌ای با ایسنا گفت: «کادر فنی تیم امید به مربیگری امیرحسین پیروانی، افاضلی، طاهری و طباطبایی، تمرینات تیم ملی امید را زیرنظر دارند. این تیم با قدرت تمرینات خود را برای حضور در مسابقات مقدماتی 2012 لندن پیگیری می‌کند.»

امیر حسین پیروانی گفت که به کادر فنی تیم امید باز نمی‌گردد. تمرینات این تیم از 11 دی با حضور 24 بازیکن در کمپ تیم‌های ملی زیرنظر مربیان ایرانی شروع می‌شود تا زمانی که سرمربی خارجی به تیم امید اضافه شود. این در شرایطی است که کمتر از 2 ماه دیگر مسابقه‌های مقدماتی المپیک شروع می‌شود. آیا سرمربی خارجی در زمان باقیمانده، می‌تواند تاثیر مثبتی روی تیم امید بگذارد؟

کد خبر 124247

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز