همشهری آنلاین: رئیس سازمان ملی استعدادهای درخشان از دایر شدن رشته علوم انسانی در تمام دبیرستان‌های تیزهوشان از سال تحصیلی آینده بعد از گذشت بیش از 23 سال از فعالیت این مدارس در دو رشته علوم ریاضی و تجربی خبر داد.

sampad

محمد علی غفاری در گفتگو با خبرنگار مهر با اعلام این خبر افزود: یکی از دغدغه‌های مقام معظم رهبری گسترش رشته علوم انسانی در بین نخبگان کشور است که در همین راستا به دنبال این هستیم که رشته‌های علوم انسانی را در بین دانش آموزان نخبه و تیزهوش گسترش دهیم.

رئیس سازمان ملی استعدادهای درخشان ادامه داد: از سال تحصیلی آینده در تمام دبیرستان‌های استعدادهای درخشان «سمپاد» رشته علوم انسانی تدریس می‌شود و دانش آموزان علاقمند و با استعداد می‌توانند در این رشته ادامه تحصیل دهند.

غفاری با بیان اینکه دستورالعمل دایر شدن رشته علوم انسانی تا پایان سال 1389 با هماهنگی معاونتهای ذیر ربط آموزش و پرورش به همه مراکزسمپاد ابلاغ می‌شود گفت: البته در این زمینه با مدیران مراکز به صورت شفاهی صحبت شده و زمینه‌های لازم را فراهم آورده‌ایم.

رئیس سازمان ملی استعدادهای درخشان با اشاره به تغییر آزمونهای مدارس سمپاد برای اولین بار در سال جاری افزود: در سالهای گذشته در آزمونهای این مدارس تنها به علوم پایه توجه می شد اما امسال برای بهبود وضعیت فرهنگی دروس معارف اسلامی و ادبیات فارسی نیز اضافه شده است.

غفاری با بیان اینکه مواد مربوط به علوم انسانی در آزمونهای سال آینده بیشتر می شود، گفت: قطعا با این رویکرد مدارس سمپاد ورودی های قوی تری در این رشته خواهند داشت.

به گفته غفاری، افزودن مواد علوم انسانی به آزمون‌های سمپاد طی سال‌های آینده ادامه پیدا می‌کند و ابعاد جدیدتری به آن اضافه می‌شود.

کد خبر 124155

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز