یکشنبه ۵ دی ۱۳۸۹ - ۱۹:۴۸
۰ نفر

همشهر‌آنلاین: باران یخی بزرگترین فرودگاه مسکو پایتخت روسیه را بست و خطوط برق این شهر را مختل کرد، به طوری که برق 14 بیمارستان قطع شد.

فرودگاه مسکو

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس از مسکو، به گفته مقامات شهری، شدت انجماد در مسکو به حدی است که تقریبا شهر را به تعطیلی کشانده و میزان یخ پوشیده شده روی جاده‌ها باعث زمین خوردن 200 هزار نفر شده است.

وزارت موقعیت‌های اضطراری روسیه اعلام کرد: افراد زیادی در تلاشند تا جاده‌های پوشیده از یخ را پاکسازی کرده و خطوط مختل شده برق را به شبکه اصلی بازگردانند.

تمام پروازهای فرودگاه دوموددوو مسکو از صبح امروز با قطع برق متوقف شده و تا عصر نیز هیچ هواپیمایی اجازه پرواز نیافته است و هنوز مشخص نیست که روند عادی پروازها در این فرودگاه از چه زمانی از سر گرفته خواهد شد.

بسیاری از رانندگان زمانی که صبح روز یکشنبه از خواب بیدار شده و قصد استفاده از خودروهای خود را داشتند، با یک وجب یخ روی سقف آنها مواجه شدند،‌ خیابان‌ها را مملو از یخ و قطارهای شهری را از کار افتاده دیدند.

این شرایط در حالی برای مسکو پیش آمده که طی هفته گذشته برخلاف اروپا که به خاطر زمستان سخت، روزها و شب‌های دشواری را پشت سرگذاشته و بسیاری از پروازها در کشورهای مختلف لغو شد، مسکو با هیچ تاخیری در پروازهای هوایی روبرو نشده بود.

کد خبر 124125
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز