به دنبال درج گزارشی با عنوان «آموزش اجباری شنا در استخرهای پر ‌ترافیک» در همشهری 29 آذر‌ماه، روابط عمومی سازمان آموزش و پرورش شهر تهران توضیحاتی به شرح زیر ارسال کرده‌‌است.

«در پی درج خبری با عنوان آموزش اجباری شنا در استخرهای پر ترافیک، به تاریخ89.9.29 به استحضار می‌رساند اجرای این طرح از جانب وزیر فرهیخته آموزش و پرورش، موجب مباهات ایرانیان و حیرت دشمنان شده ‌است.» در بخش دیگری از جوابیه آموزش و پرورش شهر تهران آمده‌است: «‌شایان ذکر است با تدابیر مدیریتی اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران، از پتانسیل و ظرفیت مدیران، معاونین، کارشناسان مسئول تربیت بدنی، اولیای گرامی و مدیران ارجمند مدارس در اجرای این طرح بهره گرفته شده‌است.»البته در ادامه این توضیحات، گزارشی نیز از عملکرد سازمان آموزش و پرورش شهر تهران آمده ‌است.

توضیحات همشهری:
پرسشی که با توجه به توضیحات آموزش و پرورش شهر تهران مطرح می‌شود اینکه آیا از استخر مورد نظر که در تماس تلفنی با آموزش و پرورش شهر تهران اعلام شد، بازرسی به عمل نیامده که در پاسخ اشاره‌ای به آن نشده‌است؟
چند درصد از 30‌هزار دانش‌آموزی که تا کنون تحت پوشش این طرح که بنا به اعلام آموزش و پرورش شهر تهران «با رعایت تمام استانداردهای فنی، بهداشتی و اخلاقی»‌ اجرا می‌شود قرار گرفته‌اند، شنا کردن فرا گرفته‌اند؟
به هر روی بر این باوریم که مشکلاتی در این طرح وجود دارد اما قضاوت در باره اجرای طرح آموزش شنا به دانش‌آموزان پایه سوم ابتدایی را به مردم و والدین دانش‌آموزان وا‌گذار می‌کنیم.

کد خبر 124099

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز