همشهری‌آنلاین: عاشیق‌های تبریز با حضور پرزنگ خود در مجمع عمومی مهمترین و پرجمعیت‌ترین کانون خانه موسیقی توانستند کرسی نخست هیئت مدیره این کانون را به نام خود ثبت کنند.

عاشیق‌ها و خانه موسیقی

به گزارش همشهری‌آنلاین در این مجمع که عصر شنبه،4 دی،در تالار وحدت برگزار شد،‌ عاشیق‌ایمران حیدری با 177 رای از مجموع 309 رای ریخته شده به صندوق،‌توانست به عنوان نفر اول کانون نوازندگان سنتی خانه موسیقی مطرح شود، عاشیق کوثر‌علی شهبازی هم با 117 رای توانست به عنوان نفر سوم به این مجموعه راه یابد.

داریوش پیرنیاکان نوازنده تار و سه‌تار و ردیف‌دان و سخن‌گوی خانه موسیقی با 155 رای به عنوان نفر دوم برگزیده شد و زید‌الله طلوعی با 95 رای و علی‌اکبر شکارچی با 84 رای به عنوان نفرات چهارم و پنجم معرفی شدند.

بهداد بابایی،نوازنده برجسته سه‌تار با 69 رای و رضا موسوی‌زاده با 55 رای نفرات اول و دوم علی‌البدل هیئت مدیره شدند.
ویدا روستا با 204 رای به عنوان بازرس اصلی و وصال عربزاده به عنوان بازرس علی‌البدل معرفی شدند.

بر اساس این گزارش هجوم عاشیق‌های تبریز به این انتخابات بسیار پررنگ بود به نحوی که برخی از نوازندگان شاخص سنتی ضمن تحسین چنین مشارکتی معتقد بودند که باید برای این گروه از نوازندگان که عمدتا نوازندگان محلی هستند، جدای از نوازندگان سنتی تصمیم گیری شود.

بر همین اساس آنها معتقد بودند که نوازندگان سنتی نسبت به حضور عاشیق‌ها در کانون معترض نیستند اما ،‌نوع نیازهای صنفی این نوازندگان با خواست‌ها و نیازهای صنفی نوازندگان سنتی تفاوت‌های ماهوی دارد که هیئت مدیره اصلی خانه موسیقی در دور تازه کاری خود باید به این نیازها توجه نشان دهد ، وگرنه دلسردی بیشتر نوازندگان سنتی را در پی‌خواهد داشت.
بر اساس آمار ارائه شده توسط بازرس کانون نوازندگان سنتی ، بیش از 4500 تن از نوازندگان عضو این کانون‌هستندکه عملا نزدیک به نیمی از کل اعضای خانه موسیقی را در خود جای داده است.

از این میان بیش از 2000 هزار نفر از اعضاء بیمه شده‌اند که حضور تنها 309 نفر،‌آن هم با رای وکالتی،‌در این مجمع از اقبال کم اهالی موسیقی خبر می‌دهد.

کانون نوازندگان خانه موسیقی

پیش از رای گیری هئیت مدیره قبلی کانون نوازندگان به ریاست داریوش پیرنیاکان به ارائه گزارشی از عملکرد دوساله خود پرداخت که عمدتا به برگزاری آزمون و تعیین سطح و نیز عضوگیری و ارتقای اعضاء منحصر می‌شد.

سپس سید ابوالحسن مختاباد ،‌بازرس خانه موسیقی و مسئول برگزاری انتخابات ضمن مستعفی شناختن این هیئت مدیره از دکتر محمد سریر دعوت کرد تا ریاست جلسه را برای برگزاری انتخابات بر عهده بگیرد.

دکتر سریر از نامزد‌های هیئت مدیره دعوت کرد تا دقایقی را به معرفی خود بپردازند که در این میان عاشیق کوثر‌علی شهبازی می‌خواست به زبان آذری با افراد سخن بگویدکه دکتر سریر مانع شدوگفت که باید با زبان فارسی سخن بگویید.
از نکات حاشیه‌ای جالب این مراسم اعتراض یکی از اعضاء‌ نسبت به عدم حضور علی‌اکبر شکارچی بود که حتی نمی‌دانست آقای شکارچی نوازنده چه سازی است.

حضور استاد داود گنجه‌ای،ردیف‌دان و نوازنده کمانچه، که به تازگی برادر خود،‌مسعود‌گنجه‌ای، را از دست داده بود،‌از جمله نکات جالب توجه این مجمع‌بود که از حس‌مسئولیت شناسی او حکایت می‌کرد. این در حالی بود که برخی از نامزد‌ها و حتی یک تن از اعضای اصلی هیئت مدیره که نوازنده سه‌تار بود در این مجمع حاضر نشده بود.

more   رای اول کانون مدرسان برای داود گنجه‌ای 

کد خبر 124058
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز