گروه سیاسی: مقامات پاکستانی دستگیری عبدالرئوف ریگی را تایید کردند و بنا به نوشته‌ یک روزنامه‌ پاکستانی، وی به‌زودی به مقامات ایران تحویل داده خواهد شد.

به گزارش ایسنا، مقامات محلی پاکستان گفتند که یک عضو ارشد گروهک تروریستی جندالشیطان توسط پاکستان دستگیر شده است. در عین حال، بنابه نوشته‌ روزنامه‌ پاک تریبون، عبدالرئوف ریگی درحالی‌که با بی‌سیم خود از منطقه پناهگاهش در مرز پاکستان و ایران در بلوچستان پاکستان با روزنامه‌ای مستقر در لندن تماس گرفت، به وسیله نیروهای امنیتی پاکستان ردگیری و دستگیر شد و احتمالا به‌زودی پس از بازجویی توسط آژانس‌های امنیتی پاکستان به مقامات ایرانی تحویل خواهد شد.

بنا به گفته مقامات امنیتی مطلع در اسلام‌آباد، آژانس‌های اطلاعاتی و امنیتی پاکستان برای ردگیری ریگی به‌ویژه پس از حادثه تروریستی چابهار که به شهادت حدود 40نفر منجر شد، تلاش بسیاری کردند.عبدالرئوف در تاریخ 21 دسامبر در حال تماس با نشریه ‌الشرق‌الاوسط چاپ لندن روی رادار ظاهر شد. مقامات پاکستان که متوجه حضور او در‌ مرز مشترک با ایران شدند به سرعت اقدام کرده و ظرف 24 ساعت طی یک عملیات کماندویی کوتاه دستگیرش کردند.

این دستگیری مصادف با حضور روسای جمهور ایران و پاکستان در نشست همکاری اقتصادی اکو در استانبول شد.
گفته می‌شود، ریگی در فاصله‌ کوتاهی پس از بازجویی توسط مسئولان امنیتی و اطلاعاتی پاکستان به مقامات ایرانی تحویل داده خواهد شد.

از روز جمعه اخبار دستگیری عبدالرئوف ریگی برادر عبدالمالک ریگی و 8 نفر دیگر از اعضای گروهک تروریستی جندالشیطان در پاکستان شنیده می‌شد اما تایید نشده بود.عبدالرئوف جانشین عبدالمالک ریگی برادر بزرگ‌تر خود شد که پس از دستگیری توسط مسئولان ایرانی محکوم به اعدام و اعدام شد.

این افراد در ارتباط با حادثه تروریستی تاسوعای خونین چابهار دستگیر شده‌اند.پیش از این واحد مرکزی خبر به نقل از یک مقام آگاه در وزارت اطلاعات اعلام کرده بود که8 نفر از عوامل تروریستی و مرتبطان این جنایت در شهرستان‌های چابهار، نیکشهر و کنارک سیستان و بلوچستان شناسایی و دستگیرشده‌اند.

کد خبر 124047

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز