پنجشنبه ۱۸ خرداد ۱۳۸۵ - ۰۷:۵۲
۰ نفر

نتایج یک تحقیق جدید نشان می‌دهد که کودکان والدینی که بسیار مقرراتی با فرزندانشان برخورد می‌کنند با احتمال بیشتری تا شش سالگی چاق میشوند شاید به علت این که این کودکان در واکنش به استرس بیش از حد غذا می‌خورند.

نتایج یک تحقیق جدید نشان می‌دهد که کودکان والدینی که بسیار مقرراتی با فرزندانشان برخورد می‌کنند با احتمال بیشتری تا شش سالگی چاق میشوند شاید به علت این که  این کودکان در واکنش به استرس بیش از حد غذا  می‌خورند.

در این تحقیق در دانشکده پزشکی دانشگاه بوستون  همچنین مشخص شد که کمترین مشکلات وزن در میان کودکان والدینی رخ میدهد که گر چه برخوردی "آمرانه" با فرزندانشان دارند- انتظارات بالایی از فرزندانشان  برای  تسلط بر نفس  دارند – اما به نظرات کودک هم احترام می‌گذارند و حد و مرزهای روشنی برای آنها معین می‌کنند. کودکان  والدینی که نسبت فرزندانشان بسیار سهل‌گیرند و آنها را بی قید و بند بار می‌آورند هم دچار مشکلات وزن هستند اما نه به میزان کودکان والدین بسیار مقرراتی. 

این پژوهشگران می‌گویند که  شواهدی که آنها به دست آورده‌اند نشان می دهد که محیط‌های تربیتی خشن که پاسخدهی عاطفی در آنها  مورد توجه قرار نمی‌گیرد با افزایش خطر  اضافه ‌وزن کودکان  همراه است.

تعیین قواعد توسط والدین مثلا در مورد غذاخوردن در صورتی که با صممیمیت و حساسیت نسبت به عواطف کودک همراه نباشد اثری منفی بر کودک به جا می‌گذارد و باعث می‌شود که او بر مبنای نشانه‌های خارجی و نه نشانه درونی خود رفتار غذاخوردن را یاد بگیرد. زندگی کردن در خانه‌ای که در  انتظارات بالایی برای کنترل خود وجود دارد اما بدون اینکه حساسیتی به عواطف کودکان موجود باشد برای کودکان استرس‌زاست و پرخوری در این کودکان در واقع پاسخی به این استرس است. 

کد خبر 124

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز