همشهری آنلاین: سرگئی لاوروف،وزیر امور خارجه روسیه در دیدار با 'نبیل شعث' عضو کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین و رییس کمیته کاری روسیه و فلسطین برای حل مسئله خاورمیانه، خواستار تشکیل حکومت مستقل فلسطین شد.

به گزارش ایرنا از مسکو و به نقل از یک گزارش روز جمعه وزارت خارجه روسیه ، لاوروف با بیان اینکه مسکو در سال 1988 در دوران شوروی سابق حکومت فلسطین را به رسمیت شناخت و در سال 1990 سفارتخانه فلسطین در این کشور تاسیس شد، گفت: مسکو همچنان به فلسطین در مسیر حرکت بسوی استقلال در شرایط همزیستی مسالمت آمیز کمک خواهد کرد.

لاوروف خاطرنشان کرد: طرف روسی به اقدامات برای وحدت گروههای فلسطینی به عنوان یکی از عوامل مهم حل و فصل پایدار و صلح آمیز مسائل خاورمیانه ادامه خواهد داد.

وزیر خارجه روسیه بر اولویت استفاده از امکانات موجود برای یافتن راهکارهای سیاسی و دیپلماتیک برای حل مسائل فلسطین تاکید کرده و گفت: در حال حاضر بیش از هر زمان دیگری به تشریک مساعی جامعه جهانی در این زمینه نیاز وجود دارد.

'نبیل شعث' عضو کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین و رییس کمیته کاری روسیه و فلسطین برای حل مسئله خاورمیانه، هم در این دیدار ، نقطه نظرات سران تشکیلات خودگردان فلسطین در باره روند صلح خاورمیانه و رکود بوجود آمده در روند مذاکرات و تدابیر طرف فلسطینی برای خروج از این وضعیت را برشمرد.

وی نقش روسیه در پیشبرد روند حل و فصل مسائل خاورمیانه را مهم خوانده و از پیشنهاد مسکو برای برگزاری نشست وزیران گروه چهار میانجی گران بین المللی خاورمیانه و همکاری آن با اتحادیه عرب حمایت کرد.

روسیه، آمریکا، اتحادیه اروپا و سازمان ملل گروه چهار میانجی گران بین المللی خاورمیانه را تشکیل می دهند.

کد خبر 123922
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز