مجموع نظرات: ۰
جمعه ۳ دی ۱۳۸۹ - ۱۳:۲۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس کمیسیون عمران شورای شهر تهران گفت: افزایش 15 درصدی نرخ کرایه‌های تاکسی هنوز قطعی و صد در صدی نیست و تا زمان مشخص شدن وضعیت سوخت تنها یک پیش‌بینی است.

حمزه شکیب، رئیس کمیسیون عمران شورای شهر تهران در گفت‌وگو با ایلنا، با اعلام اینکه لایحه پیشنهادی شهرداری در مورد نرخ کرایه تاکسی، بلیط مترو و اتوبوس‌های بخش خصوصی هنوز به دست کمیسیون عمران شورای شهر نرسیده است تاکید کرد: با وجود آنکه منتظر این لایحه هستیم اما گزارش‌های مردمی حاکی از آن است که برخی راننده‌های تاکسی به صورت خودسرانه و غیرقانونی اقدام به افزایش کرایه‌ها کرده و مسافران از این بابت ناراضی هستند.

او با اعلام اینکه باید قبل از هرگونه افزایش کرایه‌ای، با شورای شهر هماهنگ شود افزود: در برخی از اخبار مطرح می‌شود که فرمانداری مسئول تعیین نرخ حمل و نقل عمومی بوده این درحالی است که تعیین نهایی نرخ حمل و نقل عمومی مطابق با قانون بر عهده شورای شهر است و شهرداری بعنوان متولی سیستم حمل و نقل عمومی پیشنهاد دهنده این نرخ است.

به گفته شکیب فرمانداری راساً نمی‌تواند نرخ‌ها را تعیین و ابلاغ کند بلکه می‌تواند مخالفت خود را با نرخ تصویب شده شورای شهر اعلام کند.

او در پاسخ به این سوال که آیا افزایش 15 درصدی برای نرخ کرایه‌های تاکسی اعمال می‌شود یادآور شد: تعیین نرخ‌ها طبق روال سال‌های گذشته براساس هزینه‌های هر مسافر، نرخ سوخت و هزینه و درآمد راننده‌های تاکسی تعیین می‌شود.

رئیس کمیسیون توسعه و عمران شورای شهر تهران گفت: افزایش 15 درصدی نرخ کرایه‌های تاکسی هنوز قطعی و صد در صدی نیست چرا که وضعیت سوخت و افزایش احتمالی آن نیز هنوز شفاف نشده است.

او یادآور شد: هنوز اطلاعات اولیه در مورد وضعیت سوخت نامشخص است به همین دلیل نیاز به بررسی دقیق دارد و نمی‌توان میزان افزایش احتمالی نرخ اتوبوس‌های ریالی، مترو و تاکسی را برآورد کرد.

کد خبر 123916
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز