همشهری آنلاین: رئیس جمهور گفت: امروز بشریت نیازمند عدالت است و صلح، آبادانی و پیشرفت بهترین هدیه برای انسان‌هاست.

به گزارش واحد مرکزی خبر، آقای احمدی نژاد پس از پایان یازدهمین نشست سران اکو و پیش از بازگشت به تهران در نشستی خبری که در استانبول برگزار شد، افزود: زمان نظام سلطه و رژیم‌های استعمار گر به پایان رسیده است و کشورهایی که دم از دموکراسی می‌زنند دیکتاتوری را در دستور کار خود قرار داده‌اند.

وی اضافه کرد: این حکومت‌ها ظلم و بی عدالتی را برای انسان‌ها به ارمغان آوردند و کرامت و جایگاه والای انسان را زیر سوال برده اند.

رئیس جمهور گفت: امروز دنیا به نظامی نیازمند است که به انسان‌ها احترام بگذارد و زندگی سعادتمند توام با عدالت را برای آنها ایجاد کند.

رئیس جمهور افزود: نظام مدیریتی جهان هم اکنون به علت نظام سرمایه داری حاکم بر آن دچار اختلال شده است و امروز دنیا به مدیریتی جدید که در آن برای انسان ارزش قائل شود و عدالت را سرلوحه کار خود قرار دهد، نیازمند است.

آقای احمدی نژاد گفت: ملت‌های ایران و ترکیه می‌توانند با ظرفیت‌های بالایی که دارند و با همکاری یکدیگر به نقاط خوبی برسند که فرصت مشارکت در مدیریت جهان را برای همه ملت‌ها و دولت‌ها فراهم می‌کند.

رئیس جمهور افزود: شرایط به گونه ای است که کشورهای مانند ترکیه و ایران به سرعت در حال پیشرفت هستند و فرصت‌های سرمایه گذاری در دنیا پیش روی آنهاست.

رئیس جمهور خاطر نشان کرد: آینده روشنی در انتظار ایران و ترکیه است و هم اکنون روابط تهران، آنکارا سازنده و برادرانه است و سطح همکاری‌ها نیز در حال گسترش است که این موضوع به نفع دو کشور، منطقه و جهان است.

رئیس جمهور با اشاره به برگزاری نشست اکو در استانبول نتایج آن را بسیار خوب و ارزشمند توصیف کرد و با تشکر از رئیس جمهور و دولت ترکیه برای مدیریت بسیار سازنده و اثر بخش این اجلاس افزود: ایران و ترکیه می‌توانند با اتکا به تجارب خود نقش مهمی در منطقه وجهان داشته باشند.

آقای احمدی نژاد گفت: کشورهای عضو اکو در این نشست به بررسی اقتصاد بین‌الملل و مبادلات اقتصادی خود پرداختند.

رئیس جمهور در ادامه به پرسش‌های خبرنگاران پاسخ گفت.

کد خبر 123901
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز