همشهری آنلاین: دندانپزشکان ایرلندی می‌گویند شمار فزاینده‌ای از موارد دندان قروچه در این کشور بدهی‌ بالا‌آورده به نگرانی‌های مالی مربوط است.

crisis

به گزارش خبرگزاری فرانسه دندانپزشکان اعتقاد دارند که شیوع فزاینده براکسیسم - اصطلاح دندانپزشکی برای دندان‌قروچه- به خاطر استرس ناشی از بحران اقتصادی ایرلند است.

دکتر درموت کاناوان از انجمن دندانپزشکی ایرلند می‌گوید این عارضه اغلب به اضطراب و استرس و نیز سیگار کشیدن مفرط، نوشیدن الکل و مصرف بیش از حد قهوه مربوط است.

او گفت: "با وجود اینکه ما ارقام دقیق را نمی‌دانیم، من با توجه تجربه خودم در مطب و گفتگو با سایر دندانپزشکان متوجه شده‌ام که شمار بیمارانی که مبتلا به این عارضه هستند، به شدت افزایش یافته است."

"از صحبت‌ها با بیماران آشکار است که بسیاری از آنها با فشارهای مالی شدیدی مواجه هستند."

کارشناسان اعتقاد دارند از هر پنج نفر یک نفر زمانی در طول عمرش دچار دندان قروچه می‌شود، که بیش از همه در شب‌ها رخ می‌دهد، اما دندانپزشکان ایرلندی می‌گویند شمار بسیار بیشتری از این میزان را در بسیاری از مطب‌ها ویزیت می‌کنند.

علائم براکسیسم شامل سردرد،‌آسیب دندان، سردرد، و درد دهان و فک است.

اقتصاد ایرلند در نتیجه بحران اقتصادی بین‌المللی دچار رکود شده است و دولت رشته‌ای از بودجه‌های ریاضتی شدید را اعمال کرده است که بسیاری از هزینه‌های عمومی را کاهش و مالیات‌ها را افزایش داده است.

این کشور عضو منطقه یورو مجبور شد یک بسته کمک مالی 85 میلیارد یوروی را از اتحادیه اروپا و صندوق بین‌المللی پول دریافت کند چرا که بدهی هنگفت و مشکل کسر بودجه اقتصاد این کشور را به آستانه سقوط کشانده بود.

کد خبر 123884

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز