همشهری آنلاین: رویترز به نقل از وال استریت ژورنال و وب‌سایت بلومبرگ می‌نویسد مایکروسافت در حال ساختن سیستم عامل جدیدی بر پایه ویندوز برای کامپیوترهای تبلت است.

microsofts new tablet OS

این سیستم عامل قرار است برای کار با پردازشگرهای شرکت انگلیسی ARM طراحی شود.

گقتنی‌است در حال حاضر بیشتر کامپیوترهای تبلت و گوشی‌های موبایل بازار با پردازشگرهای شرکت ARM کار می‌کنند و به تازگی مایکروسافت با این شرکت قراردادی بسته‌است که به موجب آن معماری تمام پرازنده ‌های ARM در اختیار مایکروسافت قرار می‌گیرد.[معماری پردازنده‌های ARM‌ در اختیار مایکروسافت قرار می‌گیرد]

 قرار است این پردازنده با پردازنده‌های x86 شرکت اینتل در بازار تبلت به رقابت بپردازد. هنوز روشن نیست چه زمانی این سیستم عامل به بازار عرضه می‌شود ولی بسیاری از تحلیل‌گران معتقدند مایکروسافت برای بدست آوردن بخشی از بازار تبلت و گوشی‌های هوشمند که اکنون تنها در انحصار چند شرکت از جمله اپل و گوگل است تصمیم به ساخت این سیستم عامل گرفته‌است.

 از طرفی مایکروسافت روز سه شنبه اعلام کرد که از زمان انتشار آخرین نسخه ویندوز موبایل، به نام ویندوز موبایل 7 بیش از 1.5 میلیون موبایل به آن تجهیز شده‌اند.

 تا کنون شرکت HTC، دل، سامسونگ و ال جی گوشی‌های خود را به ویندوز موبایل 7 تجهیز کرده‌اند و یا در آینده قصد انتشار این گوشی‌ها را دارند.

کد خبر 123845

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز