همشهری آنلاین : رئیس کمیسیون آموزش مجلس با اشاره به توضیحات وزیر علوم درباره نخستین آزمون نیمه متمرکز دکتری گفت: آزمون نیمه متمرکز دکتری برای نخستین بار قرار است برگزار شود و لازم است که ابهامات و نگرانی های موجود درباره آن رفع شود.

دکتر علی عباسپور تهرانی فرد در گفتگو با خبر گزاری مهر،درباره حضور دکتر کامران دانشجو وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: مسئولان وزارت علوم از جمله وزیر علوم و معاون آموزشی این وزارتخانه توضیحاتی درباره نحوه پذیرش دانشجوی دکتری ارائه کردند.

وی گفت: در این نشست عنوان شد که امتحانی که به صورت جامع برگزار می‌شود نزدیک به آزمون GRE است که 80 درصد نمره به این آزمون و 20 درصد دیگر به سوابق تحصیلی دانشجویان باز می‌گردد و پس از آن دانشجویان رتبه بندی می‌شوند و در نهایت سه تا چهار برابر به دانشگاه ها معرفی شده و دانشگاه ها بر اساس اعلام نفرات، آنها را پذیرش می‌کنند.

عباسپور خاطرنشان کرد: نکته مورد بحث این است که پذیرش سه تا چهار برابری معرفی دانشجو برای جذب در دوره دکتری در بخشنامه نیامده است و معلوم نیست وزارت علوم در این بخش چگونه فعالیت می‌کند.

وی با اشاره به مواد امتحانی اعلام شده برای آزمون نیمه متمرکز دکتری اظهار داشت: مواد امتحانی در صورتی که به صورت عمومی باشد نمی تواند برای دوره های تخصصی کارآمد باشد و به نظر می‌رسد که با برگزاری نشست های بیشتر با دانشگاه های مادر و زبده باید در این زمینه بخشنامه را به نحوی تنظیم کنند تا آزمون به نحو درستی برگزار شود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: امتحان برای پذیرش در آزمون دکتری و باز بودن دست دانشگاه ها در پذیرش دانشجویان قابل قبول است اما ابهاماتی که در این زمینه وجود دارد باید رفع شود و وزارت علوم باید تعامل بیشتری با دانشگاه ها می داشت تا این ابهامات رفع می‌شد.

عباسپور اضافه کرد: پذیرش در دوره های دکتری تخصصی با سایر دوره ها متفاوت است و نمی‌توان به صورت ابهام آمیز با آن برخورد کرد.

کد خبر 123811

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز