همشهری آنلاین: کاربران فیس بوک برای چندمین بار مورد حمله کلاهبردارانی قرار گرفته‌اند که به دنبال سرقت اطلاعات شخصی و حساس آنها هستند

هک فیس بوک

برای بسیاری از کاربران فیس بوک پیام‌هایی ارسال شده و ادعا شده که این پیام‌ها حاوی ویدیویی از مصرف مواد مخدر توسط یک بازیگر مشهور هستند.

شرکت امنیتی سوفوس که برای اولین بار این حمله را شناسایی کرده هشدار داده که طراحان این حملات برای فریب کاربران پیام‌های خود را از طریق حساب کاربری دوستان آنها ارسال می‌کنند. عنوان این پیام هم به طور هیجان‌انگیز طراحی شده تا کاربران را به کلیک کردن بر روی لینک ویدیوی کذایی ترغیب کند.

به گزارش ایتنا، اگر کاربران بر روی لینک ارسالی کلیک کنند به صفحه دیگری هدایت می‌شوند و در آنجا باید مجددا بر روی لینکی کلیک کرده و منتظر باز شدن ویدیو بمانند، اما طی همین مدت برنامه مخربی بر روی رایانه آنها نصب خواهد شد که اطلاعات خصوصی آنها را به سرقت می‌برد.

این لینک بعد از استفاده هر کاربر برای تمامی افراد فهرست دوستان وی نیز ارسال شده و آنها هم به همین ترتیب آلوده خواهند شد. کارشناسان امنیتی بارها هشدار داده‌اند که فیس بوک به هدفی جذاب برای هکرها مبدل شده است.

کد خبر 123807
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز