مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۳۰ آذر ۱۳۸۹ - ۱۹:۰۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: نخستین خودروهای هیبریدی ماه آینده عرضه می‌شود.

خودرو

به گزارش واحد مرکزی خبر، مدیر عـامل گروه صنعتی ایران خودرو در آیین آغـاز بـه کـار هفتمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت خودرو در اصفهان گفت: درمرحله نخست 200 هزار دستگاه خودروی هیبریدی وارد بازار خواهد شد که بـاید به سرعت تجاری سازی شود

بطور کلی تمام وسایل نقلیه‌ای که از ادغام 2یا چند پیشرانه انتقال نیرو که بطور مستقیم و یا غیر مستقیم به سامانه انتقال قدرت وابسته هستند را خودروهای هیبریدی می‌گویند .

این خودروها معمولا تلفیقی از موتور احتراق داخلی خودروهای متداول با باتری و موتورالکتریکی یک خودرو الکتریکی هستند.

خودرو هـای هیبریدی می توانند سرعت و مسافت بیشتری نسبت به انـواعی کـه موتورهای درون ساز دارند داشته باشند، با این حسن بزرگ که شارژ باتری هایش هرگز تمام نمی‌شود بـازدهی این خودروها بسیار زیاد و میزان تولید آلودگی شان کم است.

جواد نجم الدین بـا اشاره بـه اینکه گروه صنعتی ایران خودرو، امسال 546 هزار دستگاه خودرو تولید کرده است، افزود: این میزان در مقایسه با پارسال 18 درصد افزایش داشته است و در بخش فـروش هـم بـه علت افزایش طرح ها و خدمات پس از فروش، 20 تا 22 درصد افزایش را شاهد بوده‌ایم.

مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو گفت: تعداد خودروهای تولیدی این گروه در سال آینده به 900 هزار دستگاه خواهد رسید.

نجم الدین از ورود 2 خودروی رانا و سمند جدید به بـازار از سال آینده خبر داد و گفت: گـروه صنعتی ایران خودرو همچنین برخی اجزای اصلی خودرو را در دست طراحی دارد.

وی گفت: از سال آینده 10 نوع محصول جدید به بازار عرضه خواهد شد.

مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو با اشاره به اجرای قانون هدفمندی یارانه ها، لزوم تولید خودروهای کم مصرف را یادآورشد و گفت: تولید خودروهای رانا و سمند جدید که تا شهریور سا ل آینده به بازار می آید، در همین راستا صورت گرفته است.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو از تـأسیس مجتمع متمرکز ساپکـو و بـزرگ ترین مـرکز مخزن سازی کشور در اصفهان در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

هفتمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت خودرو با حضور 120 مشارکت کننده از کشورهای فرانسه ،‌هندوستان، تایوان، آلمان، امارات متحده عربی، چین، ژاپن و کره جنوبی همچنین شرکت‌های قطعه سازی و خودرو سازی از استان‌های اصفهان، ‌تهران، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی و غربی، همدان و چهار محال و بختیاری تا چهارم دی در محل نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان در حاشیه پل تاریخی شهرستان برپاست.

گروه صنعتی ایران خودرو یکی از سه سالن این نمایشگاه را به خود اختصاص داده است.

کد خبر 123762
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز