همشهری آنلاین: رگولاتوری مخابرات در آمریکا موفق به وضع قانون بیطرفی شبکه‌ای شد. براساس این قانون دسترسی کاربران به محتوای قانونی اینترنت باید بدون دخالت شرکت‌های سرویس دهنده باشد.

net neutrality fcc

به گزارش AFP، کمیسیون ارتباطات فدرال آمریکا (FCC) بعد از رأی گیری نشست 5 عضو خود اعلام کرد قانون بیطرفی شبکه‌ای برای ایجاد اینترنت به مکانی بدون محدودیت و اعمال نفوذ شرکت‌های خدمات IT به تصویب این رگولاتوری رسیده‌است.

 میگنون کلابرن، از اعضای FCC می‌گوید: "اینترنت باز و بدون محدودیت یکی از مهم‌ترین بازارهای آمریکا را تشکیل می‌دهد و به نظر من این وظیفه FCC ‌ است که با وضع قوانین مناسب از حقوق کاربران اینترنت حفاظت کند. کمیسیون تاکنون با تمام توان برای وضع مجموعه‌ای از قوانین و راهکارها تلاش کرده‌است."

 جولیس جناچوسکی، رئیس کمیسیون پیشتر در سخنرانی گفته بود که قوانین جدید از فعالیت‌های شرکت‌های سرویس‌دهنده اینترنت برای ایجاد مانع برای دسترسی کاربران به محتوای وب جلوگیری می‌کند. از طرفی این قوانین راهکارهایی برای مدیریت بهتر شبکه‌ها نیز ارائه می‌کند.

 برای مثال شرکت‌های ارائه دهنده پهن باند براساس این قوانین می‌توانند از کاربران براساس میزان استفاده از پهنای باند پول بگیرند.

 براساس قانون بیطرفی شبکه‌ای، تمام شرکت‌های خدمات دهنده اینترنت در آمریکا ملزم هستند در مورد خدمات دهی خود به کاربران به طور شفاف اطلاع رسانی کنند و به تمام کاربران به صورت یکسان اجازه دسترسی به محتوای قانونی اینترنت را بدهند.

 FCC مدت‌هاست که در پی تصویب قانون بیطرفی شبکه‌ای بوده‌است ولی در ماه آوریل دادگاهی حکمی بر علیه این کمیسیون تصویب کرده بود که براساس آن به دلیل مخالفت کنگره آمریکا، هرگونه حق وضع قوانین مدیریت شبکه از FCC گرفته می‌شد.

کد خبر 123691

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز