سه‌شنبه ۱۲ دی ۱۳۸۵ - ۱۴:۳۲
۰ نفر

گروه ادب و هنر: نمایش فیلم‌های خارجی «مرد حصیری»، «مرگ رئیس جمهور » و «هر جور دوست داری» در بخش بین‌الملل بیست و پنجمین جشنواره فیلم فجر قطعی شد.

پنج فیلم سینمایی «مرد حصیری» ساخته نیل لابوت، «مرگ رئیس جمهور» به کارگردانی گابریل رنج، «شعبده باز» اثر نیل برگر، «هر جور دوست داری» کاری از کنت برانا و «خورشید سیاه» به کارگردانی گری تارن در بخش بین الملل جشنواره فیلم فجر امسال به نمایش در می‌آیند.

«مرد حصیری» محصول مشترک آلمان و آمریکا در سال 2006  بر اساس فیلمنامه آنتونی شافه ساخته شده و نیکلاس کیج، الن برستین، کیت بیهان و لیلی سوبیسکی بازیگران آن هستند.

فیلم «مرگ رئیس جمهور» ساخته گابریل رنج محصول 2006 کشور انگلستان است و در جشنواره بین المللی فیلم تورنتو جایزه منتقدان بین المللی فیپرشی را به خود اختصاص داده است.

فیلم «شعبده باز» به کارگردانی نیل برگر محصول سال 2006 آمریکاست و داستان آن اوایل قرن بیستم در وین می‌گذرد.

برگر فیلمنامه این اثر را بر اساس داستانی کوتاه با عنوان «آیزنهایم شعبده باز»نوشته استیون میلهارز نوشته  و ادوارد نورتن، پل جیاماتی و جسیکا بیل بازیگران آن هستند.

فیلم «هر جور دوست داری» واپسین ساخته کنت برانا محصول مشترک کشورهای آمریکا و انگلستان در سال 2006 است.

برانا فیلمنامه این اثر را بر اساس نمایشنامه ویلیام شکسپیر نوشته و کوین کلاین، آلوفرد مولینا و آدریان لستر بازیگران این فیلم هستند.

فیلم مستند «خورشید سیاه» اثر گری تان محصول سال 2005 انگلستان است و زندگی هنرمند مجسمه ساز هوگو دو مونتالبر را به تصویر می‌کشد.

کد خبر 12369

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز