گروه اقتصادی: 30 آذر با واریز یارانه نان به حساب سرپرستان خانوار، اصلاح قیمت نان هم کلید می‌خورد. براساس اطلاعیه شماره 4ستاد هدفمند کردن یارانه‌ها، یارانه نان معادل 80 هزار ریال سرانه هر فرد برای 2ماه امروز به حساب بانکی سرپرستان خانوار واریز خواهد شد.

نان

به گزارش همشهری، با واریز کردن نقدی یارانه نان قیمت آن نیز تغییر خواهد کرد.در همین رابطه، معاون وزیر بازرگانی با اشاره به نهایی شدن قیمت نان، به همشهری گفت: با واریز نقدی یارانه نان به حساب سرپرستان خانوار، قیمت نان نیز آزاد و به‌صورت استانی محاسبه خواهد شد.

محمود دودانگه، مرجع اعلام قیمت‌ها را استانداری‌ها دانست و ادامه داد: با توجه به تعیین قیمت نان در هر استان، استانداری‌ها طی اطلاعیه‌ای نرخ‌های جدید نان را اعلام خواهند کرد. معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزیر بازرگانی، در رابطه با زمان اعمال قیمت‌های جدید نیز گفت: با درنظر گرفتن واریز نقدی یارانه نان و نهایی شدن قیمت‌ها، نرخ‌های جدید نیز طی روزهای آتی اعمال خواهد شد.

براساس این گزارش در جلسه یکشنبه‌شب استانداری تهران نرخ انواع نان بر پایه لواش 100تومان، تافتون 200تومان، بربری 350 و سنگک 400تومان مورد بررسی قرار گرفت اما قطعی نشد. از طرفی دبیر انجمن نان صنعتی استان تهران با بیان اینکه هدفمندی یارانه آرد از امروزاجرا می‌شود به فارس گفت: با دستور رئیس‌جمهور 100 درصد درآمد حاصل از هدفمندی یارانه نان به حساب مردم واریز می‌شود.

محسن لزومیان، اظهار داشت: قیمت آرد در طرح هدفمند کردن یارانه‌ها نهایی شده است به‌طوری که هر کیلوگرم آرد 18درصد سبوس 300 تومان، 12درصد سبوس 290‌تومان و8 درصد سبوس 280 تومان است و قیمت ملی گندم در کل کشور هر کیلوگرم 250 تومان است.

وی افزود: در روزهای اخیر قیمت آرد به‌دلیل کمبود آرد در بازار تا هر کیلوگرم 500 تومان هم رسید اما با اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها و کاهش قیمت گندم و آرد، قیمت‌ها شکسته شد. این در حالی است که عباس قبادی، رئیس سازمان بازرگانی استان تهران به همشهری گفت: هنوز هیچ قیمتی برای نان به تصویب نرسیده است و تا زمان اعلام قیمت توسط استاندار تهران، هیچ نانوایی حق افزایش قیمت نان را ندارد.

کد خبر 123649

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز