مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۲۹ آذر ۱۳۸۹ - ۱۷:۵۹
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: عملیات اجرایی در بزرگراه یادگار امام به نیمه رسیده و دامنه اجرا در 4 جبهه کاری گسترش می‌یابد.

بزرگراه

 به گفته مسوولان اجرایی مدیریت شهری در حوزه فنی عمران، با توجه به اهمیت این پروژه در روان سازی ترافیک محدوده اجرا، حجم و سرعت عملیات اجرایی افزایش خواهد یافت.

به گزارش شهرنوشت وب سایت اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل شهرداری تهران این پروژه در حدفاصل آزادی، حق‌شناس و آزادراه تهران ساوه با تمامی تقاطع هایش هم اکنون بالای 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارد. به طوری که مازیار حسینی، معاون فنی عمران شهرداری تهران، از اتخاذ تدابیر جدید اجرایی سخن به میان می آورد که بر اساس آن بزرگراه یادگار امام در 4 جبهه کاری اجرا می‌شود.

او، در تشریح وضعیت این پروژه از نظر معارض ملکی و متعاقب آن برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای ادامه روند اجرا می‌گوید: پروژه ادامه بزرگراه یادگار امام از خیابان آزادی تا خیابان شهید دستغیب، یکی از پروژه‌های تاثیرگذار و مهم شهرداری است که اجرای آن با حجم انبوهی از معارضات ملکی و تاسیساتی مواجه بوده؛ ولی با توجه به تاکید مدیریت شهری بر تسریع در انجام کار و همکاری سازمان های خدمات رسان و مناطـق ذی ربط شهـرداری قفل های این پروژه در حال باز شدن است و با توجه به حجم عملیات اجرایی، برای تقسیم کار به چهار جبهه کاری تدابیر لازم اتخاذ شده است.

حسینی، در این ارتباط به تغییراتی اشاره می‌کند که تایید و مصوب شده است.

او، می‌افزاید: برای افزایش سرعت کار مقرر شد برای ایجاد سهولت بیشتر در رفت و آمد مردم، در اجرای طرح در تقاطع های اصلی توس و دامپزشکی تغییراتی صورت گیرد که مورد تایید و تصویب قرار گرفته و با این تغییرات پایه های پل ها به شمع - ستون تبدیل می شود و از سطح بستر خاکی موجود برای قالب بندی عرشه پل ها استفاده خواهد شد و در پایان این عملیات و در حالی که ارتباط و رفت و آمد مردم از این تقاطع ها فراهم می شود، عملیات اجرایی ادامه بزرگراه در سطح زیرین ادامه خواهد یافت؛ بنابراین با توجه به برنامه ریزی های صورت گرفته در معاونت فنی عمران شهرداری تهران، به نظر می رسد روند اجرای بزرگراه یادگار امام که به صورت مشارکتی بین شهرداری های مناطق 9 و 10 صورت می‌گیرد، تسریع شود.

  • تاریخی که شهرداران مناطق اعلام می‌کنند

فرایند اجرای بزرگراه یادگار امام که از دیدگاه کارشناسان ترافیک نقش عمده ای در کاهش ترافیک مناطق 9 و 10 ایفا می‌کند، در مناطق فوق متفاوت بوده؛ ولی شهرداران این مناطق اعلام می کنند تا 22 بهمن و یا آخر سال آن را به بهره برداری می‌رسانند. [بهره‌برداری از فاز نخست ادامه بزرگراه یادگار امام تا 22 بهمن ]

علیرضا جعفری، شهردار منطقه 9، در خصوص موقعیت و فرآیند اجرای ادامه بزرگراه یادگار امام می‌‌گوید: این پروژه در خط مرز منطقه 9 و 10 شهرداری واقع شده به طوری که بخش شرقی در منطقه 10 و شهرداری منطقه 9 وضعیت معارضان بخش غربی را ساماندهی و به علت تسهیل عبور و مرور در بزرگراه یادگار امام(ره) یک طرح عمرانی فرا منطقه‌ای است.

او، می افزاید: با توجه به اولویت‌های پروژه‌های ترافیکی برای روان سازی عبور و مرور و ترددهای ترافیکی پایتخت، تا به امروز بزرگراه یادگار امام(ره) از شمال تا میدان آزادی شریانی اصلی محسوب می‌شده؛ اما این پروژه به درخواست‌های مکرر ساکنان حاشیه بزرگراه دستخوش تغییرات قرار می‌گیرد.

در پروژه بزرگراه یادگار امام(ره) قرار است امتداد بزرگراه از خیابان امام خمینی(ره) تا بخش جنوبی، به صورت سه شاخه حرکتی وارد شریان‌های خیابانی ‌شود. بعد از خیابان آزادی نیز به شکل دو سطحی یکی در زیر به شکل تندرو و یکی در سطح به صورت روگذر، به عنوان دسترسی‌های محلی و کند ساخته شود.

شهردار منطقه 9 تاکید می کند که در حال حاضر پروژه ادامه بزرگراه یادگار امام در منطقه 9 در 3 شیفت کاری اجرایی می‌شود و با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تا 22 بهمن امسال تکمیل می‌شود.

به موازات صحبت‌های شهردار منطقه 9، شهردار منطقه 10 اعلام می‌کند که در فاصله زمانی مشابه 1900 متر از پروژه احداث بزرگراه یادگار امام را به بهره‌برداری می‌‌رساند. [ساخت بزرگراه یادگار امام ادامه می یابد]

سید ابوالفضل حسینی، در این ارتباط می‌گوید: پروژه یادگار امام حد فاصل خیابان آزادی تا خیابان قزوین در محدوده این منطقه است که طول این بزرگراه در این محدوده چهار هزار و 700 متر است.

او، می‌افزاید: بزرگراه یادگار امام در مجموعه سه شاخه می‌شود که یکی از محدوده امامزاده معصوم تا میدان حق‌شناس،‌ دیگری از پادگان جی تا میدان فتح و سومی نیز از امامزاده عبدالله تا سه راه‌آذری ادامه دارد که دو مسیر اولیه بسیار مورد تایید کارشناسان برای بهره‌برداری است.

  • کانال قلقلی و طراحی ادامه مسیر

یکی از بخش های مهم بزرگراه یادگار امام که با هدف بهبود و تکمیل شبکه بزرگراهی پایتخت و کاهش ترافیک منطقه غرب تهران اجرایی می شو، احداث کانال جمع آوری آب های سطحی است که به کانال قلقلی معروف بوده و آب های سطحی جمع آوری شده را به نهر فیروزآباد منتقل می کند.

معاون فنی عمران شهرداری تهران، در مورد این کانال جمع اوری آب های سطحی می گوید: این بخش از کار نیز انجام شده و طراحی ادامه مسیر نیز در دست اقدام است. با این حال این تمام ماجرا نبوده و اوایل پاییز امسال شهرداری منطقه 11 طرح احداث فضای سبز در رفیوژ میانی بزرگراه را اجرا کرد.

این اقدام که به منظور ایجاد منظر سبز در این بزرگراه صورت گرفت، با انجام عملیات زیر سازی آغاز و با کاشت چمن، بوته و درختچه همراه بوده و با جداسازی مسیرهای تردد به افزایش سطح ایمنی کمک کرد. مسوولان منطقه 11، در خصوص احداث فضای سبز در رفیوژ میانی بزرگراه یادگار امام چنین دیدگاهی داشتند: این طرح با توجه به وجود نمای خشک و بی روح در مسیر بزرگراه و نارضایتی شهروندان از بلاتکلیفی زمین های پیرامون آن اجرا شده که رضایت شهروندان را نیز در پی خواهد داشت.

کد خبر 123645
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز