همشهری آنلاین: رئیس کمیته داوران به اشتباهات فاحش داوران در هفته نوزدهم مسابقات لیگ اعتراف کرد.

  به گزارش ایسنا، مسعود عنایت رئیس کمیته داوران، در پایان نشست آنالیز ویدویی بازی‌های هفته نوزدهم لیک برتر گفت: در بازی فولاد خوزستان و استقلال تهران، داور بازی (مسعود مرادی) در صحنه ای که بازیکن استقلال در محوطه جریمه فولاد زمین خورد به خوبی تشخیص داد و پنالتی اعلام نکرد اما در صحنه‌ای که مهاجم فولاد درمحوطه استقلال زمین خورد داور بازی اشتباه کرد و پنالتی اعلام کرد. در حالی که مهاجم حریف دایو کرده بود. در صحن‌ ای هم که مرادی به سود استقلال پنالتی اعلام کرد داور بازی اشتباه کرد و صحنه اصلا پنالتی نبود.[آشنایی با دهمین دوره لیگ برتر فوتبال ایران]

 عنایت در باره بازی مس و ذوب آهن هم گفت: در بازی مس و ذوب هم داور وسط (سعید بخشی‌زاده) در اعلام ضربه پنالتی اشتباه کرد چرا که شهاب گردان دروازه بان ذوب آهن پای بازیکن مس را نزد بلکه توپ را زد اما داور پنالتی اعلام کرد. در صحنه پنالتی، بر خلاف قوانین ضربه زننده در حین ضربه زدن مکث کرد و این طبق قوانین جدید خلاف است. داور در این موارد باید اگر صحنه گل شد ضربه پنالتی را تکرار کند و اگر توپ گل نشود باید ضربه آزاد غیر مستقیم به نفع تیم مقابل گرفته شود و در هر دو حالت باید به بازیکن پنالتی زننده اخطار داده شود. اما متاسفانه داور بازی هیچ کدام از قوانین درست را اجرا نکرد و ذوب آهن با گل دقیقه نود و پنج به پیروزی رسید.

 وی با بیان این که داور بازی ذوب و مس اشتباهات فراوانی داشت، گفت: درآن صحنه ناظر داوری می توانست به داور هم تذکر بدهد و در این که پنالتی باید تکرار شود اما این اتفاق هم نیفتاد.

  عنایت در پایان درباره بازی شهرداری و نفت هم گفت:«پنالتی که به نفع تیم شهرداری گرفته شد اشتباه بود و هیچ خطایی روی میثم بائو انجام نشد.

کد خبر 123626
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز