سه‌شنبه ۱۲ دی ۱۳۸۵ - ۱۳:۵۴
۰ نفر

گروه علمی فرهنگی: بچه‌داری تکالیف زیادی را متوجه والدین می‌کند. والدین باید از همان ابتدا،‌ تصمیماتی بگیرند که تاثیر چشمگیری بر آینده بچه‌ها دارد. یکی از مهمترین مسائلی که والدین باید برای بچه‌های خود توضیح دهند،‌ موضوع آفرینش و خداوند است.

ماهیت خداوند از همان سنین پایین مورد پرسش بچه‌ها قرار می‌گیرد. این موضوع به شکل مستقیم و غیر مستقیم مطرح می‌شود و رفتار والدین در شکل‌گیری تلقی بچه‌ها در این مورد نقش فراوانی دارد.

اینکه فرزند شما چگونه خداوند را خالقی دوست‌داشتنی و محافظ بداند،‌ بستگی به تجاربی دارد که از شما و راز و نیازتان با خدا و در طول حیات کسب نموده است.

رابطه‌ای که با فرزندتان دارید،‌ پایه‌گذار درک اولیه او نسبت به رابطه‌اش با خداوند  است و این امر باعث رشد فکری وی در این مورد می‌شود که خداوند کیست و چگونه با هر کدام از ما ارتباط دارد.

والدینی که می‌خواهند برای پرورش ایمان به خدا در فرزندشان راهنمایی در اختیار داشته باشند،‌ می‌توانند به کتاب «خدا و کودک» مراجعه کنند که به تازگی توسط انتشارات پیک بهار روانه بازار شده است.

این کتاب که شانزده فصل دارد، نوشته دکتر شرلی مورگن تیلر و ترجمه مونا طارمی و محمد رضا عبدلی بیدهندی است. از جمله عناوین فصلها می‌توان از مخلوقی منحصر به فرد، از دیدگاه خداوند، خارج از بهشت،‌ عبادت و کودکان و در راه خدا گام برداشتن نام برد. کتاب در 127 صفحه، 2200 جلد و با قیمت 1300 تومان منتشر شده است.

کد خبر 12361

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز