رئیس قوه قضاییه گفت: جریانی انحرافی و ضد‌روحانیت در پی تضعیف قوه‌قضاییه است.

لاریجانی

آیت‌الله صادق آملی لاریجانی در جلسه مسئولان عالی قضایی تاکید کرد: متأسفانه عجیب است که هر بار دستگاه قضایی اعلام می‌کند برخورد قاطعی با مفسدین خواهد داشت، جریانی علیه قوه قضاییه راه می‌اندازند و در چند نوبت مختلف این مسئله بروز کرده و من ردپای جریان انحرافی را در پس این حملات و هجمات علیه قوه قضاییه می‌بینم.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی قوه قضاییه، وی افزود: این جریان انحرافی که هم در اعتقادات و هم در عمل فاسد است و به‌شدت نیز ضد‌روحانیت است و به‌شدت تبلیغ دوری از روحانیت را می‌کند، در پس این جریانات است و این چیزی نیست که از دیدگاه اهل نظر دور باشد و اهل نظر می‌دانند که این جریان حتی نسبت به ولی‌فقیه زمان هم با زبان‌های مختلف مطالبی را می‌گویند و به‌شدت قوم‌گرایی را ترویج می‌کنند و تعصبی را که باید معطوف به اسلام و مسلمین باشد به قومیت می‌برند و کاری که رژیم فاسد پهلوی نمی‌توانست بکند اینها اصرار بر انجامش دارند و در عمل هم بسیار فاسدند.

رئیس قوه قضاییه تاکید کرد: ما ردپای فساد اینها را خیلی جاها دیده‌ایم و این عده گمان نکنند که همچون «کبک» سرشان را زیر برف می‌کنند و کسی آنان را نمی‌بیند. باید بدانند که افعالشان در منظر دیگران هست و اینطور نیست که اگر افرادی را به وسط میدان بکشند، خودشان پنهان می‌مانند.

لاریجانی افزود: یکی از خصایص این جریان فاسد این است که هر وقت در کشور مسئله‌ای ولو کوچک پیش بیاید فوراً از آن موجی می‌سازند و بر آن موج سوار می‌شوند و متأسفانه خیال می‌کنند که خودشان پنهانند. آنها خیال می‌کنند که می‌توانند با این حرکات مذبوحانه باقی بمانند. اگر یزید با فسادش ماند، این جریان انحرافی هم باقی می‌ماند؛

چراکه مخالفت با مظاهر دینی، با روحانیت، با مراجع و مخالفت با جریان حق، هیچ وقت باقی نمی‌ماند و ما به این گروه فاسد اخطار می‌کنیم که دست از فساد بردارند و بدانند که ریشه‌های فساد مالی و غیرمالی اینها را ردیابی کرده‌ایم و دستگاه‌های نظارتی در حال پیگیری هستند. رئیس قوه قضاییه تاکید کرد: ما متأسفیم که گاهی مسائل کوچکی در جایی از کشور رخ می‌دهد،گاهی از شور و نشاط یک جوان احساساتی استفاده می‌کنند، بر یک موجی سوار می‌شوند تا کل قوه قضاییه و روسای قوا را تخریب کنند و این واقعا جای تأسف دارد که چرا اینها یک چنین مجالی باید پیدا کنند و از اعتماد برخی مسئولان سوءاستفاده کنند.

وی با اشاره به فعالیت دستگاه قضایی در طول یک‌سال گذشته مبارزه با مفاسد اقتصادی، بریدن دست کارچاق‌کن‌ها، مقابله با اشرار و مقابله با قاچاقچیان بزرگ مواد‌مخدر را بسیار مؤثر دانست و گفت: البته ما تبلیغات چندانی نداریم و شاید این اقدامات بروز و ظهور چندانی نداشته اما این یک واقعیت است و آنهایی که دست‌اندرکار این جریانات هستند، می‌دانند که چه تلاش‌هایی صورت گرفته است؛ فی‌المثل نیروی انتظامی خوب می‌داند که آیا زحماتی که در دوره‌های قبل می‌کشید، بهتر اجابت شده یا در این دوره بهتر اجابت می‌شود.

آیت‌الله آملی لاریجانی برخورد با واسطه‌گران و کارچاق‌کن‌ها را نیز مؤثر دانست و گفت: در قطع کردن ایادی دخالت‌کننده در دستگاه قضایی در این مدت کوتاه این دستگاه بسیار موفق بوده است و ما کسانی را ردیابی کردیم که کارشان فقط واسطه‌گری بوده و بحمدالله آرام‌آرام این افراد شناسایی و با آنها برخورد قاطع می‌شود و ما از تقلای عده‌ای برای رها ساختن همین واسطه‌ها می‌فهمیم که اینها چه مقدار در این دستگاه برای خودشان ریشه دوانیده بودند.

کد خبر 123528

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز