یکشنبه ۲۸ آذر ۱۳۸۹ - ۱۶:۳۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: پرسپولیس باز هم باخت و جالب اینکه پنج بازی است که به یک شیوه می‌بازد.

پرسپولیس

پرسپولیسی‌ها که فشار باخت و احساس تحقیر روی شانه‌هایشان سنگینی می‌کند معمولا بازی را هجومی آغاز می‌کنند اما ابزار لازم برای بهره‌گیری از این اقدام را ندارد.

سرخپوشان، فوروارد‌های با کفایتی ندارند از این روی تقریبا هیچ‌کدام از حملات آنها خطر ساز نیز و فوروارد‌های پرسپولیس به مانند کبریت‌های  بی‌خطری می‌مانند که تنها کار آنها کشاندن سایر بازی‌کنان به نیمه زمین تا یک‌سوم خط دفاع حریف است.

از سوی دیگر خط دفاعی این تیم از هوش و اقتدار لازم برخوردار نیست و به‌ مانند اتوبانی با اجازه سرعت نامحدود است که هر بازیکنی از تیم حریف به راحتی می‌تواند در آن جولان دهد این ویژگی باعث می‌شود تا تیم حریف در ضد حملات خود خطر ساز شود.

اگر اقدام به ضد حمله از سوی حریف توسط هافبک‌های پرسپولیس خنثی نشود، خط دفاع این تیم قدرت مقابله ندارد و به همین جهت است که مثلا در بازی اخیر این تیم، بازیکنان صبا در طی نیمه اول سه بار توانستند از خط هافبک پرسپولیس بگذرند و هر سه بار توپ آنها به گل مبدل شد.

پرسپولیسی‌ها مدت زمان بیشتری نسبت به حریف توپ را در اختیار دارند اما نمی‌دانند قرار است با این توپ چه‌کار کنند. آنها غریضی بازی می‌کنند. برای شروع بازی فوتبال بازیکنان باید درک و فهم کلی از این بازی داشته باشند یعنی بدانند که این بازی از جمله بازی‌های گروهی است که بازیکنان باید به هم پاس بدهند، باید به سمت دروازه حریف حرکت کنند و در نهایت گل بزنند اما این آگاهی برای کسانی کافی است که در تیم‌های محلی خود بازی می‌کنند. در مسابقات حرفه‌ای باید ترفند‌هایی داشت باید دانست که نقاط ضعف و قدرت تیم خود و حریف کدام است و با کدام شیوه می‌باید به سمت دروازه حریف رفته و گل را نشانه گرفت. به این اقدام می‌گویند اتخاذ تاکتیک.

این موضوع در پرسپولیس دیده  نمی‌شود. این تیم برنامه‌ای برای هجوم به دروازه حریف نشان نمی‌دهد و فقط به دنبال شانس و اقبال است. این آرزو گاهی اوقات کارگر می‌افتد و آن زمانی است که تیم واجد بازیکنان بسیار خلاق وبا هوشی باشد که بتوانند با ابتکارات خود سرنوشت بازی را رقم بزنند. حال آنکه پرسپولیس عاری از این چنین بازیکنانی است.

به این ترتیب مجموعه‌ای از عوامل باعث شده تا پرسپولیس به تبلی تو خالی و کبریتی بی‌خطر برای تیم‌های حریف مبدل شود.

واقعیت این است که فقط شانس باید به این تیم کمک کند وگرنه از کنده این تیم با این ترکیب دودی برای هوادارنش بلند نخواهد شد.

واقعیت امروز پرسپولیس اگر هیچ چیز برای هوادارن این تیم نداشت برای سرمربی آن رکورد دیگری ثبت کرد. پرسپولیس هرگز در طول مدیریت هیچ مربی‌ای 5 بازی متوالی نباخته بود و خط دفاع و حمله آن چنین آمار بدی نداشت که امسال این رکورد‌ها به نام علی دایی ثبت شد.

کد خبر 123503
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز