شنبه ۲۷ آذر ۱۳۸۹ - ۱۸:۱۷
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: بر اساس گزارش‌ها به دلیل تدوام بارش برف اداره راهداری برخی از کشورها اروپائی با کمبود نمک مواجه هستند و لغزندگی جادها در سراسر اروپا موجب دهها فقره تصادف شده است.

snow
  • در آلمان

امروز (شنبه) پروازهای فرودگاه فرانکفورت یکی بعد از دیگری لغو شد و هزاران مسافر در این فرودگاه معطل ماندند.

به گزارش ایرنا، پایگاه اطلاع رسانی آلمانی 'لوکال' با اعلام خبر فوق افزود: روز گذشته (جمعه) نیز 560 پرواز از مجموع 1400 پرواز این فرودگاه لغو شده بود.

براساس این گزارش، حدود 2500 مسافر بر اثر لغو پروازهایشان در فرودگاه شلوغ فرانکفورت سرگردان ماندند و انتظار می‌رود، که فردا (یکشنبه) نیز پروازهای بیشتری لغو شود.

با آنکه باندهای فرودگاه فرانکفورت اکنون تمیز و عاری از برف است، فعالیت این فرودگاه تحت تاثیر تعطیلی بسیاری از فرودگاه‌های کشورهای اروپایی مانند ایتالیا و کرواسی قرار گرفته است. سخنگوی این فرودگاه در این خصوص گفت: برنامه پروازهای ما به طور کامل تغییر کرده است.

گفته می‌شود که فضای فرودگاه به شدت متشنج خواهد بود، زیرا برخی مسافران چند روز است که منتظر سوار شدن بر هواپیما هستند.

  • در ایتالیا

همچنین بارش سنگین برف جمعه شب در ایتالیا، هزاران مسافر را ساعت ها در بزرگراهها و فرودگاه های این کشور سرگردان کرد.

این سرگردانی مسافران در فرودگاه 'اوریو سریو' در شمال ایتالیا بیشتر بود به طوری که با حذف و جایگزین شماری از پروازها مسافران زیادی سرگردان شدند.

با این شرایط زمستانی، 200 مسافر بخاطر تاخیر در پروازها شب گذشته را در فرودگاه 'اوریو سریو' سپری کردند و چهار هزار مسافر دیگر نیز به خاطر حذف 28 پرواز شرکت 'رایان ایر' در فرودگاه سرگردان شدند.

بارش روز گذشته برف در ایتالیا، همچنین تردد شهری و برون شهری در اکثر نقاط این کشور از جمله پایتخت را تا حدودی فلج کرد.
بسیاری از بزرگراه ها، خطوط ریلی و برخی فرودگاه ها، بخاطر بارش برف روز گذشته برای ساعاتی کار خود را متوقف کردند و ترافیک های سنگین در اکثر شهرهای این کشور ایجاد شد.

ترافیک در شهر رم پایتخت ایتالیا که ارتفاع برف زیر 10 سانتیمتر بود کاملا مختل شد و علاوه بر حرکت خودروها و ترافیک های کیلومتری که تا ساعات بامدادی امروز ادامه داشت، قطارها و برخی پروازها در فرودگاههای این شهر نیز با مشکل روبرو شد و بسیاری از مسیرها حذف و یا به تاخیر افتاد.

بارش برف روز گذشته همچنین موجب شد تا اتوبان ها و بزرگراههای بین شهری پوشیده از برف و لغزنده شود و اکثر وسایل نقلیه عبوری در یخ و یخبندان گرفتار شده به طوری که سرنشینان صدها خودرو تمام شب گذشته را در وسایل نقلیه خود سپری کردند و امروز به تدریج با امداد رسانی ، این شرایط را پشت سر گذاشتند.

با قطع بارش برف در ساعات پایانی روز گذشته، بارش باران در اکثر نقاط ایتالیا آغاز و کماکان نیز در اکثر مناطق ادامه دارد.
براساس گزارش های دریافتی برخی از رودخانه ها در این کشور در حال طغیان بوده و ساکنان برخی مناطق در خطر وقوع سیل قرار دارند.

  • در سوییس

به دلیل بارش برف سنگین در برخی از ایالت‌های سوییس, بسیاری از پروازهای داخلی و خارجی این کشور لغو شده است.

سونیا زوخلینگ سخنگوی فرودگاه زوریخ در این باره گفت:به دلیل بارش برف سنگین و مشکلات فراوان در رفت و آمد هوایی تاکنون 73 پرواز این فرودگاه لغو شده است.

از نیمه شب جمعه تلاش شده است باند هواپیماها را از پوشش این برف سنگین پاک شود اما به دلیل ادامه بارش برف , وضعیت این فرودگاه بدتر شده است.

پیش بینی می‌شود پروازهای دیگر این فرودگاه نیز به همین دلیل لغو شود. فرودگاه ژنو نیز به دلیل بارش برف سنگین، بسیاری از پروازهای خود را امروز لغو کرد.

  • در انگلیس

فعالیت شبکه حمل و نقل هوایی و زمینی و همچنین برخی از مراکز درمانی و بیمارستانی انگلیس به علت بارش سنگین برف و حاکم شدن سرمای شدید در بیشتر مناطق این کشور مختل شده است.

در حالی که دمای هوا دیشب انگلیس در بیشتر مناطق به زیر صفر کاهش یافت، یخبندان شدید در بزرگراه‌ها و محورهای ارتباطی این کشور به تصادف‌های مختلف و همچنین راهبندان های شدید منجر شد.

بر اساس گزارش‌ها، دست کم حرکت 25 درصد از قطارها در مناطق مختلف انگلیس لغو شده و بخش دیگری از حمل و نقل ریلی نیز با تاخیر و کندی زیاد انجام می‌شود.

تا کنون چندین رقابت ورزشی، از جمله 10 مسابقه فوتبال از لیگ‌های فوتبال انگلیس لغو شده است.

سازمان هواشناسی انگلیس پیش بینی کرد، از امشب بارش‌های بیشتری در بیشتر مناطق این کشور، به ویژه مناطق جنوبی آن روی می‌دهد.

کد خبر 123433
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز