جمعه ۲۶ آذر ۱۳۸۹ - ۱۳:۵۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: لری کینگ (Larry King) با اسم اصلی لارنس هاروی زیگر (Lawrence Harvey Zeiger) در سال ۱۹۳۳ در منطقه بروکلین نیویورک آمریکا به دنیا آمد.

لری کینگ

لری کینگ در دهه ۵۰ کار خود را به عنوان خبرنگار یک رادیو محلی در فلوریدا ‌آغاز کرد.

وی پرسابقه‌ترین و مشهورترین مجری شبکه تلویزیونی سی ان ان آمریکا است به طوری که در مورد اجراهای او گفته می‌شود؛ بیش از ۴۰ هزار گفت و گوی رادیو تلویزیونی اجرا کرده است.

لری از زمان ریاست جمهوری جرالد فورد با همه روسای جمهور آمریکا گفت و گو کرده است.

او در سال ۲۰۰۹ در گفت و گویی با روزنامه نیویورک پست در خصوص اجرای برنامه‌های گفت و گو با شخصیت‌ها گفت؛ در این برنامه‌ها هیچ سوالی را از پیش طراحی و پیش نویس نمی‌کند.

همچنین او مدتی مجری برنامه‌ای شبانه در شبکه تلویزیونی سی ان ان با نام «اجرای زنده لری کینگ» بود.

شهرت لری کینگ به خاطر گفت و گوی زنده با چهره‌های مشهور سیاسی و هنری از سراسر جهان است.

شخصیت‌های سیاسی مشهوری از جمله: محمود احمدی نژاد، باراک اوباما، ولادیمیر پوتین، هوگو چاوز، جورج دبلیو بوش، جورج بوش، بیل کلینتون، هیلاری کلینتون، مونیکا لوینسکی، کالین پاول، الگور و ... .

همچنین با ستاره‌های سینما و موسیقی نیز مصاحبه‌های جنجالی اجرا کرده از جمله گفت و گو با مارلون براندو، الیزابت تیلور، سلین دیون، آنجلینا جولی، جیم کری، مدونا، تام کروز و ... .

آمریکا

تسلط وی در اجرا از نکات قابل توجه در برنامه زنده او به حساب می‌آید، اما لری کینگ در مصاحبه زنده‌ای که با محمود احمدی نژاد، رئیس جمهور ایران در سال ۲۰۱۰ انجام داد، مجبور شد برنامه را ۱۳ بار قطع کند.

لری کینگ ۱۶ دسامبر سال۲۰۱۰ پس از ۲۵ سال پخش در یک روز معین و از یک شبکه، آخرین برنامه خود را از آنتن پخش شبکه سی ان ان اجرا و برای همیشه خداحافظی کرد.

همچنین نام لری کینگ به عنوان مجری قوی و محبوبی که سال‌های مدید مردم را پای برنامه‌اش نشانده است، در کتاب رکوردهای گینس ثبت شده است.

اری کینگ در ۲۳ ژانویه ۲۰۲۱ در ۸۷ سالگی به دلیل کهولت سن درگذشت.

کد خبر 123314
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز