همشهری آنلاین: یک قاتل در آمریکا با ماده‌ای که برای بیهوش کردن حیوانات به کار گرفته می‌شود، اعدام شد.

Terry Crenshaw, wardens assistant at the Oklahoma State Penitentiary, walks past the gurney in the e

شبکه خبری اتریشی او ار اف گزارش داد، جان دیوید دیوتی، 58 ساله شب گذشته (به وقت محلی) در ایالت اوکلاهاما با تزریق داروی سمی که حاوی پنتوباربیتال بود، اعدام شد.

گمان می‌رود این نخستین بار باشد که از این ماده برای اعدام استفاده شده باشد. گویا دلیل استفاده مقامات آمریکا از این ماده نایاب شدن ماده سمی دیگری که برای اعدام استفاده می‌شده، بوده است.

 "ماده ای ایده آل برای کشتن حیوانات از روی ترحم"

یکی از قضات محلی اعدام این قاتل را در پایان ماه نوامبر با این ماده تایید کرد. وی استدلال مقامات ایالتی را در این باره پذیرفت که پنتوباربیتال "ماده‌ای ایده آل برای کشتن حیوانات از روی ترحم" است.

این ماده با ناتریوم تیوپنتال شباهت دارد که ابتدا قرار بود حکم اعدام با آن اجرا شود. این ماده موجب بیهوشی فردی که قرار است اعدام شود، می‌شود. دو عنصر این ماده به فلج شخص و نهایتا از کار افتادن قلب منجر می‌شود.

وکلای مدافع شخص اعدام شده در اوکلاهاما به استفاده از داروی مربوط حیوانات اعتراض و استدلال کرده بودند که این ایالت نباید از موادی استفاده کند که تا پیش از این به کار گرفته نشده‌اند.

بر اساس قانون اساسی آمریکا زندانیان باید در برابر مجازات‌های خشن یا نامعمول محافظت شوند. به گفته این وکلا، پنتوباربیتال در هیچ اعدامی به کار گرفته نشده است. به همین خاطر این ایالت باید از ماده‌ای که پیشتر امتحان شده است، برای اعدام استفاده می‌کرد.

کد خبر 123298
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز