همشهری‌آنلاین: نشست تخصصی بررسی ابعاد رسانه‌ای و سیاسی ویکی‌لیکس از سوی معاونت پژوهش‌های فرهنگی و اجتماعی و معاونت پژوهش‌های سیاست خارجی مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در ساعت 10 صبح، روز سه‌شنبه 23 آذرماه 1389 در سالن نشست‌های تخصصی مرکز تحقیقات استراتژیک برگزار می‌شود.

هدف اعلام شده ویکی‌لیکس به ادعای گردانندگان آن، افشای پرونده‌های فساد مالی و ظلم در سراسر جهان است.

با درز بیش از 90 هزار مدرک سری ارتش آمریکا از طریق ویکی‌لیکس، ماجرای ویکی‌لیکس رسانه‌ای شد. اسناد یاد شده از ژانویه 2004 تا دسامبر 2009 را در بر می‌گرفت و شامل گزارش‌های منتشر نشده از کشته شدن غیرنظامیان و نیز عملیات پنهان کماندوهای آمریکایی علیه رهبران طالبان بود.

انتشار این مدارک، توسط ویکی‌لیکس - که به دلیل انتشار اسناد و مدارک حساس درباره دولت‌ها و سازمان‌های سرشناس، شهرتی جهانی پیدا کرده است - تازه‌ترین مورد از مجموعه افشاگری‌هایی است که تاکنون توسط این سایت منتشر شده است. لذا نظر به اهمیت اسناد منتشر شده توسط این سایت در روزهای اخیر و موضع‌گیری‌های مختلف در این خصوص، این نشست تخصصی برگزار خواهد شد.

سخنرانان اعلام شده در این نشست تخصصی به شرح زیر است:

  • واکاوی ابعاد سیاسی افشاگری ویکی‌لیکس / دکتر ناصر هادیان
  • سناریوهای محتمل در موضوع ویکی‌لیکس / دکتر محمد سلطانی‌فر
  • شیوه‌های دسترسی و نشر اطلاعات توسط ویکی‌لیکس / دکتر حمید ضیایی‌پرور
  • بررسی کرونولوژی ویکی‌لیکس / سیاوش صلواتیان
  • بررسی اهمیت اسناد منتشر شده توسط ویکی‌لیکس / افسانه احدی

به این وسیله از کلیه صاحب‌نظران، اساتید و دانشجویان محترم جهت حضور و هم‌اندیشی در این نشست تخصصی دعوت به عمل می‌آید.

مکان: انتهای خیابان پاسداران، روبه‌روی ضلع جنوبی پارک نیاوران، ساختمان شماره 840، مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام، سالن همایش آفتاب.

کد خبر 123148
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز