دوشنبه ۲۲ آذر ۱۳۸۹ - ۱۷:۰۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ با بیان اینکه میزان وقوع قتل در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل، 18 درصد کاهش داشته است، گفت: اختلافات مالی در صدر علل وقوع قتل قرار دارد.

mohammadian

 سرهنگ عباسعلی محمدیان در گفت‌و گو با ایسنا، درباره آمار هفت ماهه وقوع قتل در پایتخت، اظهار کرد: قتلها به دو گروه، قتلهای از پیش تعیین شده و قتلهای اتفاقی تقسیم‌بندی می‌شوند که قتلهای اتفاقی به واسطه نزاع، درگیری یا با استفاده از ابزاری که اصالتا قتاله نیستند، رخ می‌دهد.

 محمدیان با بیان اینکه قتلهای خانوادگی در هر دو گروه قتل‌های اتفاقی و از پیش طراحی قرار می‌گیرد، گفت: در قتلهای خانوادگی اتفاقی، جنایت به سبب دعوا، جنگ لفظی و به صورت سهوی رخ می‌دهد.

 به گفته وی در قتلهای خانوادگی از پیش طراحی شده سوابق فکری، روحی، خانوادگی یا تحریکات افراد بیرونی سبب رقم خوردن این جنایات می‌شود.

 رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ با تاکید بر اینکه ترس از قصاص در همه قاتلان وجود دارد، ادامه داد: تعداد محدودی از متهمان به قتل بعد از ارتکاب جنایت ابراز ندامت نمی‌کنند.

 وی با اشاره به اینکه در هفت ماهه نخست سال جاری آمار وقوع قتل نسبت به مدت مشابه سال گذشته 18 درصد کاهش داشته است، تصریح کرد: میزان وقوع قتلها نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته است.

 محمدیان با تاکید بر اینکه در سال جاری 85 درصد از قتلها کشف شده است، عنوان کرد: برخی از قتلهای کشف شده مربوط به سا‌ل‌های گذشته است.

  اختلافات مالی، سلیقه‌ای، اعتیاد و انحرافات اخلاقی مهمترین علت بروز قتل

 وی اختلافات را مهمترین علت بروز قتل عنوان کرد و گفت: اختلافات از جمله اختلافات مالی، سلیقه‌ای و همچنین اعتیاد و انحرافات اخلاقی مهمترین علت بروز قتل در هفت ماه نخست سال جاری بوده است.

 ئییس پلیس آگاهی تهران بزرگ در مورد نسبت متهم به قتل و مقتول در قتلهای خانوادگی، یادآور شد: قتل توسط بستگان درجه دو و درجه سه در صدر نسبت قاتل و مقتول قرار داد و پس از آن نسبت «برادر ـ برادر»، «پدر ـ فرزند»، «برادر ـ خواهر» و «شوهر ـ زن» در مراتب بعدی وقوع قتل قرار دارد.

 محمدیان درباره شیوه ارتکاب قتل، اضافه کرد: سلاح سرد بیشترین ابزار وقوع قتل در هفت ماه نخست سال جاری بوده است.

 وی با بیان اینکه 30 درصد قتلها در هفت ماهه نخست سال جاری در پایتخت به وسیله سلاح سرد رخ داده است، ادامه داد: نزاع، ضربه به وسیله جسم سخت، مسمومیت، سوزاندن در مراتب بعدی شیوه‌های ارتکاب قتل قرار دارد.

 رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ در مورد چرایی خشن بودن قتل‌ها به ویژه قتلهای خانوادگی اظهار کرد: نفرت و کینه در قتل‌های خانوادگی نقش پررنگی ندارد و قاتلان تنها برای کشف نشدن سرنخی که منتج به کشف علت وقوع قتل و در نهایت شناسایی قاتل شود، مرتکب قتلهای خشن می‌شوند.

کد خبر 123141
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز