گروه اقتصادی: با گذشت چند سال از آغاز عملیات اجرایی راه‌آهن اصفهان- شیراز و بهره‌برداری نیمه‌کاره از این پروژه، اخیرا وزیر راه و ترابری زمان تکمیل این پروژه را مبهم قلمداد کرده است.

مسیر راه آهن

این دیدگاه در حالی مطرح می‌شود که پیش از این مسئولان حمل‌ونقل ریلی کشور در پاسخ به انتقادهای مطرح شده مبنی بر بهره‌برداری نیمه‌کاره از این پروژه، بارها اعلام کرده‌بودند که برخی کارهای جزئی این خط آهن مانند تکمیل ایستگاه ‌(صدرا) باقی مانده که به‌زودی تکمیل می‌شود.

با وجود این روز گذشته وزیر راه و ترابری با بیان اینکه ‌سال مالی پروژه ریلی شیراز- اصفهان به اتمام رسیده و اختصاص بودجه آن با مشکل مواجه است، به فارس گفت: درصورت اختصاص بودجه به این مسیر ریلی در سال‌جاری، به‌طور قطعی می‌توانستم قول دهم که این خط‌آهن در چه زمانی به بهره‌برداری می‌رسد. ‌

حمید بهبهانی در مورد زمان اتمام عملیات تکمیل مسیر ریلی اصفهان - شیراز، اظهار داشت: عملیات تکمیل این خط آهن تقریبا به اتمام رسیده و تنها مسیر7‌کیلومتری اضافه شده به این ‌خط آهن و احداث ایستگاه جدید شیراز در منطقه قصر قمشه به زمان اتمام این مسیر ریلی افزوده است.

وی با بیان اینکه احداث ایستگاه راه‌آهن شیراز بسیار پرخرج‌ و هزینه‌بر است، تصریح کرد: در آینده بسیار نزدیک 7 کیلومتر باقیمانده از این مسیر و ایستگاه راه‌آهن شیراز به بهره‌برداری می‌رسد. وزیر راه و ترابری تأکید کرد: اگر مطمئن بودم که به این مسیر ریلی چه میزان بودجه اختصاص می‌یابد به‌طور قطع زمان قطعی افتتاح آن را اعلام می‌کردم.

همچنین درحالی‌که هنوز خبری از سرنوشت آزادراه تهران - شمال نیست، بهبهانی ‌از آغاز عملیات اجرایی بزرگراه اصفهان - شیراز در آینده بسیار نزدیک خبر داده و اعلام کرده است، احداث این آزادراه به‌صورت مشترک با همکاری وزارت که راه‌وترابری و بخش خصوصی انجام می‌شود.

کد خبر 123059

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز