گروه حوادث: سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان با اشاره به قتل نوجوان ایرانی در اوتاوای کانادا گفت: پیگیری و مجازات عاملان این جنایت وظیفه دولت کاناداست و آن دولت باید پاسخگوی تعهداتش باشد.

قیاسی

به گزارش ایسنا، رامین مهمان‌پرست ـ سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان ـ در مورد قتل یک نوجوان ایرانی به نام یزدان قیاسی در شهر اوتاوای کانادا گفت: حمایت از حقوق ایرانیان و پیگیری سرنوشت آنها از اولویت‌های اصلی وزارت امور خارجه است و در این مورد سفارت ایران در اوتاوا بلافاصله پیگیری موضوع را در دستور کار قرار داده و با ارسال یادداشت رسمی به وزارت خارجه کانادا خواهان تعقیب و مجازات متهمان شده‌است.

مهمان‌پرست گفت: در تهران نیز اقدامات لازم از سوی وزارت امور خارجه در دست پیگیری است. سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان تاکید کرد: قتل این نوجوان ایرانی در کانادا نشان داد هشدار قبلی وزارت خارجه مبنی بر کاهش ضریب امنیت در کانادا به هموطنان علاقه‌مند به سفر به این کشور دقیق بوده است.

مرگ خونین

به گزارش سایت خبری سی‌بی‌سی، پیکر غرق خون این نوجوان ایرانی که در دبیرستان نوتردام تحصیل می‌کرد، دوشنبه گذشته از یک اتومبیل در بوت استریت به پایین انداخته شد و وقتی شاهدان به سراغ وی رفتند متوجه شدند که وی از ناحیه قفسه سینه هدف گلوله قرار گرفته است اما پس از انتقال این نوجوان به بیمارستان وی جان باخت.

در حال حاضر 3 جوان در قتل این نوجوان ایرانی متهم شناخته شده‌اند که تحت بازجویی قرار دارند.عبدالحمید. و 20 ساله متهم اصلی پرونده است. 2 متهم دیگر پرونده نیز خالد.و 19 ساله و زکریا. د 18‌ساله هستند. به گزارش مطبوعات کانادا، در حال حاضر مسئولان پلیس درباره انگیزه تبهکاران از این جنایت وحشتناک حرفی نزده‌اند؛ این در حالی است که این دهمین جنایت از ابتدای سال در اوتاواست که در آن تبهکاران حرفه‌ای نقشی نداشته‌اند.

در مراسم تدفین این نوجوان ایرانی که در مسجد اصلی اوتاوا برگزار شد، بیش از 200 نفر از ایرانیان، آشنایان و همکلاسی‌های مقتول شرکت کرده بودند. به گزارش سی بی‌سی، همکلاسی‌های نوجوان ایرانی از او به‌عنوان دانش‌آموزی سختکوش و باهوش با آینده‌ای روشن یاد کرده‌اند که علاقه زیادی داشته روزی بتواند خودش خودرویی طراحی کند.

کد خبر 123045

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز