همشهری آنلاین: هند اعلام کرد قصد دارد شبکه ملی پهن‌باندش را به سرعت توسعه دهد و با آوردن اینترنت پرسرعت به مناطق روستایی این کشور انقلابی را به وجود آورد.

cell phone 2

به گزارش خبرگزاری فرانسه هند که بازار تلفن‌های همراه در آن سریع‌ترین رشد را دارد و حدود 700 میلیون نفر در آن از خدمات تلفن همراه استفاده می‌‌کنند، هنوز از لحاظ میزان نفوذ اینترنتی بسیار عقب‌مانده است.

در حال حاضر مکان‌های اتصالات اینترنتی پهن‌باند در این کشور تنها 10.3 میلیون است.

گورودوس کامات،‌وزیر ارتباطات هند می‌گوید: "ما نیاز به فراهم‌آوری اتصالات اینترنتی پهن‌باند برای مناطق روستایی هند در حدی هستیم که مشابه انقلاب ارتباطات تلفن همراه باشد."

کامات که در مراسم افتتاح یک کنفرانس ارتباطات راه دور در دهلی نو سخن می‌گفت، افزود: "پهن‌باید باید به ورد زبان ما بدل شود."

دولت متمایل به چپ حزب کنگره در هند دسترسی به اینترنت پهن‌باند را راهی برای تقویت آموزش، مراقبت‌های بهداشتی، بانکداری و سایر خدمات و راهی برای به خارج کردن صد میلیون هندی از فقر می‌داند.

بیانیه کامات پس از آن صادر می‌شود که سازمان نظارت بر مخابرات هند طرح ‌های بلندپروازنه‌ای را در این هفته اعلام کرد که هدف آن رسیدن به 75 میلیون اتصال اینترنتی پهن‌باند تا سال 2012 و 160 میلیون اتصال پهن‌باند تا سال 2014 است.

اغلب اتصالات پهن‌باند هند از طریق خطوط زمینی است اما شرکت‌هایی پس از برنده شدن در مناقصه‌های  شبکه‌های مخابراتی  نسل سوم و طیف ارتباطات اینترنتی پهن‌باند بدون سیم در ابتدای امسال در حال برنامه‌ریزی برای ایجاد شبکه‌های پهن‌باند بی‌سیم هستند.

سازمان نظارت بر مخابرات هند پیشنهاد کرد است که همه روستاهای با جمعیت دست کم 500 نفر تا سال 2013 به اینترنت پهن‌باند متصل شوند.

کد خبر 122962

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز