شنبه ۲۰ آذر ۱۳۸۹ - ۱۹:۱۱
۰ نفر

تمام موتورسواران در این موضوع اتفاق نظر دارند که یکی از خطرناک‌ترین پیچ‌های موجود در خیابان‌ها و جاده‌های کشور، پیچ معروف و پرحادثه شیطان در محور هراز نیست بلکه ورودی‌ها و خروجی‌های برخی بزرگراه‌هایی است که گاهی به وسیله انحراف آبپاش‌های چمن، حسابی خیس و لغزنده می‌شوند.

ابپاش

بسیاری از موتورسواران دست‌کم یکبار تجربه تلخ سُر‌خوردن روی این قسمت از بزرگراه‌ را داشته‌اند. البته این مشکل فقط دامنگیر موتورسواران نمی‌شود و رانندگان خودرو‌ها نیز هر‌‌از گاهی با آن روبه‌رو هستند. با توجه به اینکه در آستانه روز‌های یخبندان و لغزندگی بیشتر مسیر‌ها هستیم بهتر است این مشکل هرچه زودتر رفع شود تا برخی راننده‌‌ها با رسیدن به آخرین پیچ زندگی خود به دردسر نیفتند. خود شهروندان نیز می‌توانند در صورت مشاهده چنین مواردی مراتب را پس از تماس با سامانه‌137‌به‌آگاهی مسئولان برسانند. به‌هر حال به‌طور حتم این مشکل نیز پس از چندی رفع خواهد شد.

آسمان پرغبار

این روز‌ها برای پاک‌شدن آسمان شهر همه دست‌ به کار شده‌اند؛ مسئولان با هواپیما‌های آبپاش، نگهبان پارک با فواره‌های داخل حوض، کودکان با تفنگ آبپاش و ... . برخی نیز سعی می‌کنند هنگامی‌که بیرون از خانه می‌آیند کمتر نفس بکشند تا دی‌اکسید کربن کمتری وارد هوا کنند. اما در این میان برخی نیز مانند آنچه در تصویری که مهران‌فرزانه برای ما ارسال کرده است می‌بینید، برای کاهش غباری که در آسمان شهر می‌بینند سراغ شیشه پنجره رفته و آن‌را تمیز می‌کنند.

با وجود این بد نیست به این مورد نیز توجه کنیم که امتحان روش‌های جدید اگر سودی نداشته باشد ضرری هم ندارد. اما روشی که این شهروند عزیز در پی گرفته ممکن است با یک لغزش کوچک منجر به حادثه ناگواری شود. بنابراین برای پاک‌کردن شیشه‌ها بهتر است از روش‌های بی‌خطر استفاده کنیم.

چرا تخلف؟

این روزها در سطح شهر شاهد نصب بنرها و تابلوهایی هستیم که در بردارنده پیام‌هایی هستند که شاید از ذهن برخی از شهروندان رخت بربسته باشد. با وجود این، گویا هنوز هم برخی از شهروندان و به‌خصوص رانندگان هیچ علاقه‌ای در به‌کاربستن این پیام‌ها ندارند.

به‌طور نمونه مانند آنچه در تصویر مشاهده می‌کنید بنر نصب‌شده در یکی از چهارراه‌های شهر به‌خوبی به رانندگان یادآوری می‌کند که تجاوز به حریم‌ عابرپیاده یعنی تخلف، اما برخی از رانندگان مانند همین راننده‌ای که روی خط‌کشی عابرپیاده پشت‌چراغ‌قرمز توقف کرده است، موضوع را زمانی متوجه می‌شوند که برگه‌جریمه به‌دستشان داده شود. به‌هرحال جریمه، تلنگری می‌شود که دیگر چنین تخلف‌هایی صورت نگیرد اما سؤال اینجاست که وقتی با یک‌تلنگر کوچک پیام چنین تابلوهایی می‌توان به‌راحتی تخلف نکرد چرا باید بازهم اصرار به تخلفی داشته باشیم که زندگی شهرنشینی را بیش از پیش برای خودمان سخت‌تر می‌کند؟

ساماندهی خودروهای سنگین

این روزها بسیاری از شهروندان تهرانی از آلودگی هوا دلخور هستند اما گویا دلخوری برخی از ساکنان محله‌ها بیشتر از سایرین باشد. شاید موقعیت جغرافیایی محله‌ای در شهر باعث شود که تجمع آلودگی در آنجا بیشتر از جاهای دیگر باشد اما گاهی این حجم بیشتر آلاینده‌ها به‌ موقعیت جغرافیایی برنمی‌گردد. به‌طور نمونه اهالی شهرک ‌دانشگاه در حاشیه بزرگراه ارتش، مدعی هستند که تجمع زیاد کامیون‌ها در کنار محل سکونت‌شان باعث تشدید آلودگی در این منطقه شده است.

به‌گفته آنها هر روز پیش از سحر، تعداد زیادی کامیون همزمان با هم روشن می‌شوند و علاوه بر آن برخی از راننده‌ها برای فرار از سرما آتش به پا می‌کنند و در نتیجه آلودگی در محله دوچندان می‌شود. گفتنی است چنین ساکنانی برای ساماندهی پارکینگ خودروهای سنگین اطراف محله‌شان می‌توانند با مرکز 137تماس بگیرند.

کد خبر 122957

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز