همشهری آنلاین : رئیس دانشگاه بوعلی همدان گفت: دانشگاه های رازی کرمانشاه و بوعلی همدان برترین دانشگاه های جهان اسلام در زمینه میانگین استناد به مقالات علمی شدند.

دانشگاه بوعلی همدان

 محمد علی زلفی گل در گفتگو با خبرگزاری مهر با بیان این مطلب افزود: معیار قضاوت تولید علم هر دانشگاه، نسبت تعداد مقالات چاپ شده به تعداد اعضای هیئت علمی آن دانشگاه است. اگر این شاخص را رعایت کنیم رتبه بندی دانشگاه های ایران فرق خواهد کرد و در آن صورت دانشگاه هایی که به عنوان تولید کننده اصلی علم کشور مطرح هستند از نظر بهره وری جایگاهشان تغییر خواهد کرد.

رئیس دانشگاه بوعلی همدان خاطرنشان کرد: هر چند تعداد مقالات دانشگاه تهران بیشتر از دانشگاه بوعلی یا رازی کرمانشاه است اما دانشگاه تهران دو هزار عضو هیئت علمی و دانشگاه بوعلی 380 عضو هیئت علمی دارد. وقتی نسبت تعداد مقالات علمی به تعداد عضو هیئت علمی در این دو دانشگاه را مقایسه کنیم نسبتی که برای بوعلی به دست می آید بیشتر از دانشگاه تهران می شود.

وی همچنین دانشگاه های بوعلی همدان و رازی کرمانشاه را برترین دانشگاه های جهان اسلام از نظر میانگین تعداد رفرنس به هر مقاله علمی تولید شده این دو دانشگاه خواند. 

 

کد خبر 122879

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز